به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت جهانی طلا شب گذشته نوسانی را در معاملات نقدی به ثبت رساند.

قیمت طلا که در روز چهارشنبه حدود 1980 دلار فروخته می شد، در واکنش کوتاه مدت به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، شب گذشته به 1970 دلار کاهش یافت. اهمیت این حادثه باعث شد برخی از معامله گران سکه تصور کنند قیمت سکه در روز پنجشنبه کاهش می یابد.

به عبارت دیگر، روز چهارشنبه، پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا تصمیم گسترده خود را مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره اعلام کرد و جروم پاول نیز اعلام کرد که کاهش نرخ در حال حاضر در دستور کار نیست، به همین دلیل کاهش قیمت طلا رخ داد.

این کاهش قیمت در حالی رخ می دهد که قیمت طلا برای دومین بار در هفته گذشته از سقف 2000 دلار عبور کرد و دوشنبه شب به نزدیک به 2880 دلار رسید. اما با توجه به اخبار جنگ زمینی در غزه، قیمت هر اونس طلا به انتهای کانال 1900 دلاری بازگشت.

افزایش قیمت به این معناست که در روزهای اخیر قیمت جهانی طلا واکنشی صعودی به احتمال حمله زمینی ارتش اسرائیل به حماس در آینده نزدیک نشان داده است. بنابراین بیشترین تأثیر اخبار جدید در بازار قبلاً رخ داده بود و ورود اخبار تأثیر چشمگیری نداشت. قیمت هر اونس طلا قبل از جنگ حدود 1830 دلار بود.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا از 1970 دلار به سطوح بالاتر حرکت کرد و حدود 1980 دلار معامله شد.

علاوه بر این، قیمت دلار در معاملات پس زمینه چهارشنبه شب اندکی افزایش یافت و نزدیک به 51 هزار و 800 تومان بسته شد. این ممکن است تا حدودی قدرت کاهش فعلی بازار سکه را تعدیل کند.

در مجموع، معامله گران بر این باورند که اصلی ترین و مؤثرترین بخش بازار سکه در واقع اخبار و سیگنال های جنگی در اطراف محور حماس-اسرائیل است.

به نظر می رسد اخبار جدید بر سردرگمی در مورد آینده جنگ غزه افزوده است و برخی از تاجران سکه منتظر اخبار بیشتری هستند.

سکه در حال حاضر خط مقاومتی مهم 29 میلیون و 800 هزار تومانی را در مقابل خود دارد و از سوی دیگر خط 29 میلیون و 500 هزار تومانی نیز برای معامله گران سکه اهمیت زیادی دارد. به گفته آنها، در صورت تداوم کاهش نرخ دلار در روز گذشته، فضای فروش در بازار ارز شدیدتر خواهد شد. با این حال، اگر از جنگ غزه و وقایع آنجا به بازار بیاید، می تواند بازار را در هر دو جهت حرکت دهد.