• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

فضای سنگین در بازار ارز/ رونق پایان هفته طلا

  • کد خبر : 32105
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
فضای سنگین در بازار ارز/ رونق پایان هفته طلا

اکوایران: در شرایطی که رکود در بازار ارز و طلا تشدید شده است، جهش اونس جهانی طلا باعث رونق بازار طلا در پایان هفته شد.

این هفته مرکز پژوهش های مجلس برای کاهش کسری بودجه دولت پیشنهاد افزایش نرخ ارز از 28 هزار و 500 تومان به 35 هزار تومان را داد.

تحلیلگران و معامله گران در هفته جاری بر سر معاملات دلار به توافق رسیدند و آینده کوتاه مدت اسکناس آمریکا را رکودی دانستند، زیرا سرعت رشد نقدینگی کاهش یافته و با افزایش منابع ارزی دولت، توانایی بانک مرکزی کنترل بازار ارز افزایش یافته است. قیمت دلار در آذرماه به دلیل تقاضای دی ماه افزایش یافت اما رکود بازار ارز نشان می دهد که بازارساز توانسته نوسان محدود دی ماه را هم کنترل کند و اجازه ندهد دلار نوسان صعودی داشته باشد. در چنین شرایطی، بازگشایی سیستم یکپارچه خودرو، چشم انداز معامله گران بازار را بیشتر با رکود مواجه کرده است.

چالش خودرو در بازار ارز

هرچند توافق عباس علی آبادی وزیر حراست و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برای تخصیص ارز برای واردات خودرو، انتظارات بازار ارز را کاهش داده بود، زیرا سیگنال بهبود منابع را می داد. ارز در بازار ارز پس از سال ها داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه این هفته وارد چاه اخبار خودرو شد و نشان داد که چالش های واردات خودرو همچنان ادامه دارد و مشکل به طور کامل حل نشده است. حل شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اختصاص دو تا سه میلیارد دلار برای واردات خودرو خوب نیست.

رکود شدید در بازار ارز

اسکناس آمریکا این هفته کار خود را در محدوده 50 هزار و 500 تومان آغاز کرد، سپس تا محدوده 50 هزار و 650 تومان بالا رفت و کف 50 هزار و 400 تومان را به ثبت رساند، بنابراین اختلاف سقف و کف دلار هفته ای تنها 250 تومان است. که نشان دهنده وجود رکود شدید در فضای پولی است.

از نقطه نظر فنی، دلار در محدوده مهمی از مرز قیمت قرار دارد. در حال حاضر محدوده قیمتی 50 هزار تا 50 هزار و 200 تومب مرز قیمتی مهم دلار است که شکست و تثبیت این خط می تواند دلار را زیر آن قفل کند، اما اگر دلار از این نقطه بالا رفت، مهمترین مقاومت در محدوده 52 هزار و 500 تومان خواهد بود. دلار تهران در هفته جاری 0.1 درصد کاهش یافت.

معامله گران از بازار فارکس فاصله گرفته اند

درهم امارات این هفته معاملات را در محدوده 13 هزار و 800 تومان آغاز کرد، نتوانست محدوده بالای 13 هزار و 840 تومان را تجربه کند و در نهایت در محدوده 13 هزار و 820 تومان بسته شد.

بررسی روند حباب درهم حکایت از روند نزولی هیجانات در بازار ارز دارد. میانگین حباب مختلط در ترم بیشتر از سه ماه و در سه ماهه بیشتر از حباب ماهانه است. در نهایت میانگین حباب درهم در بازه هفتگی در کانال 200 تومان قرار گرفت. این روند نزولی نشان می دهد که معامله گران از بازار فارکس فاصله گرفته اند.

اونس رشد سکه اهرمی

سکه امامی در این هفته بیش از سایرین افزایش یافت، قیمت اولیه سکه در این هفته در محدوده 29 میلیون و 250 هزار تومان بود. حمایت 29 میلیون و 50 هزار تومان را لمس کرد و در پایان طلا با جهش بلند اونس طلای جهانی رشد کرد و در پایان هفته به بالای مقاومت نیم کانال 29 میلیون تومان رسید. سکه امامی اگرچه در بازار ارز و طلا عملکردی بالاتر از دلار را تجربه کرد، اما این افزایش قیمت به یک درصد هم نرسید و رشد سکه تقریباً 0.8 درصد بود.

IMG_20231215_104053_100

این هفته حباب سکه در کانال 18 درصدی قرار داشت که نسبت به میانگین ماهانه حباب سکه رشد داشته است.

در حال حاضر اونس طلا مهمترین متغیر تاثیرگذار بر قیمت ها است.

طلای مذاب این هفته کار خود را در محدوده 10 میلیون و 550 هزار تومان آغاز کرد، سقف 10 میلیون و 830 هزار تومان را تجربه کرد و روی 10 میلیون و 740 هزار تومان بسته شد، بازده هفتگی طلای مذاب 0.2 درصد و بازده هفتگی ربع سکه 0.96 درصد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32105

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.