• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

طلا در بالاترین سطح 10 روز اخیر

  • کد خبر : 42840
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
طلا در بالاترین سطح 10 روز اخیر

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین تنش های ژئوپلیتیکی افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز دوشنبه (22 اوت) بیش از یک درصد افزایش یافت تا به بالاترین سطح قیمتی خود از 2 آگوست (12 مرداد) رسیده است. دلیل این افزایش خرید این دارایی مطمئن توسط سرمایه گذاران است. معامله گران همچنین منتظر آمار تورم این هفته ایالات متحده هستند که می تواند مسیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بیشتر روشن کند.

به گزارش رویترز، قیمت نقدی طلا در ساعت 18:59 به وقت ایران بیش از یک درصد افزایش یافت و به 2458 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی فلز زرد نیز حدود 1 درصد افزایش یافت و به سطح 2497 دلار رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز گفت: آنچه که امروز در بازارهای طلا و نقره می بینیم، حمایت از قیمت از نمودارهای صعودی است که به خرید فنی دامن زده است.

ویکوف گفت: «تنش‌ها در خاورمیانه نیز دیده می‌شود که بخشی از افزایش تقاضا برای فلز زرد به عنوان دارایی امن است.

سرمایه گذاران همچنین برای شفافیت بیشتر در مورد روند تورم، داده های قیمت تولید کننده ایالات متحده را که قرار است در روز سه شنبه منتشر می شود و اطلاعات قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه را زیر نظر بگیرند.

بازارها این احتمال را می بینند که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر نیم درصد کاهش دهد و به 49 درصد برساند.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می شود و در محیط های با نرخ بهره پایین عملکرد خوبی دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42840

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.