به گزارش اخبار اقتصادی، برخی از سرمایه گذاران روز جمعه به دلیل ترس از عرضه بیش از حد، موقعیت های خرید خود را بستند، در حالی که برخی دیگر خوش بین بودند که لغو تمامی کنترل های کووید-19 توسط چین می تواند تقاضا را افزایش دهد، زیرا این کشور بزرگترین واردکننده نفت است. آنها سعی کردند قیمت پایین بازار را بخرند. با این حال، موقعیت‌های طولانی نفت به دنبال داده‌های قوی برای حمایت از یک رالی بزرگ نفتی هستند، که بعید است حداقل تا دو هفته دیگر ظاهر شود. علاوه بر این، اعلام روسیه در مورد کاهش تولید به اندازه کافی توسط بازار جدی گرفته نشده است.

داده های نفت خام و ورودی های پالایشگاه همچنان نگران کننده است

بازار نفت خام شاهد افزایش شدید ذخایر بوده است، با این حال، بسیاری از گزارش ها به دلیل بی نظمی در انتشار داده ها توسط اداره اطلاعات انرژی و تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده و قطعی های برنامه ریزی نشده در پالایشگاه های ایالات متحده است که منجر به تاخیر در حمل و نقل نفت شده است. است. براساس EIA، نهاده‌های پالایشگاه نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 10 فوریه 15 میلیون بشکه در روز بود که 383000 بشکه در روز نسبت به میانگین هفته قبل کاهش داشت. پالایشگاه ها نیز در هفته گذشته 86.5 درصد از ظرفیت عملیاتی خود را در مقایسه با 90 درصد عادی یا بیشتر در این زمان از سال کار کردند.

موضع فدرال رزرو در مورد تورم و نرخ بهره بر بازار تأثیر می گذارد

بازار در حال حاضر گرفتار کشمکش بین تورم و رشد ایالات متحده است و فدرال رزرو سیگنال داده است که تا زمانی که شاهد پیشرفت بیشتر در کنترل تورم نباشد، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. از مارس 2022، فدرال رزرو از طریق هشت افزایش برنامه ریزی شده نرخ بهره، 450 واحد پایه به نرخ ها اضافه کرده است و شاخص قیمت مصرف کننده در ژانویه با نرخ سالانه 6.4 درصد افزایش یافت. معاملات نفت در نهایت مطابق با سایر بازارها کاهش یافت زیرا هدف فدرال رزرو برای تورم 2 درصد در سال نشان می دهد که هنوز راه زیادی در پیش دارد.

بازار نفت و چشم انداز آینده

در معاملات روز دوشنبه، نفت برنت لندن برای تحویل در ماه مارس 83.15 دلار معامله شد. این جلسه معاملاتی شاهد کاهش 2.14 دلاری یا 2.5 درصدی قیمت بود که به 83 دلار رسید. پایین ترین سطح روزانه برنت در معاملات روز جمعه 81.81 دلار بود که پایین ترین سطح از 6 فوریه بود. علاوه بر این، در هفته گذشته، شاخص جهانی نفت خام 4 درصد کاهش یافت. برنت در سه هفته از چهار هفته گذشته نزولی بوده و بیش از 5 درصد از ارزش خود را در آن دوره از دست داده است.

بازار نیویورک آماده می شود تا روز دوشنبه بازگشایی شود زیرا نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه مارس در نیویورک پس از کاهش 2.15 دلاری یا 2.7 درصدی در روز جمعه به 76.33 دلار معامله شد تا در جلسه عادی تسویه شود. به 76.27 دلار کاهش یافت. پایین ترین سطح جلسه جمعه 75.08 دلار تقریباً به پایین ترین حد دو هفته گذشته رسید. در هفته گذشته شاهد کاهش 4.4 درصدی شاخص نفت خام آمریکا بودیم. به طور کلی، بهمن ماه چندان خوشایند خریداران نفت نبوده است، زیرا بازار در سه هفته از چهار هفته اخیر نزولی بوده و در این مدت نزدیک به 7 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

برای WTI، 79 دلار یک مقاومت فعال بود و شکست به زیر 77.50 دلار می تواند آن را به 75.50 دلار کاهش دهد. شکست بالای 77.50 دلار می تواند باعث آزمایش مجدد سریع سطح مقاومت مهم 80.50 دلار شود.

بازار طلا و چشم انداز آینده

بازار طلا برای تحویل آوریل نیز در روز جمعه در نیویورک کامکس به 1851.45 دلار رسید. در نوبت معاملات عادی قیمت به 1850.20 دلار در هر اونس رسید که 1.60 دلار معادل 0.01 درصد کاهش در روز را به ثبت رساند. با توجه به معاملات هفتگی، شاخص قرارداد آتی طلا افت 12.60 دلاری معادل 0.7 درصد را تجربه کرده است.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر باز شدن بازارهای آمریکا در روز دوشنبه هستند، قیمت نقدی طلا که برخی معامله گران بیشتر از معاملات آتی آن را دنبال می کنند، با 6.51 دلار یا 0.4 درصد افزایش به 1843 دلار رسید. روند قیمت در بازار نقدی در کوتاه مدت نزولی به نظر می رسد. اگر قیمت ها زیر سد بحرانی 1878 دلار باقی بماند، انتظار می رود این وضعیت ادامه یابد. علاوه بر این، حتی اگر طلا رالی کوتاه مدت خود را به 1855 تا 1860 دلار افزایش دهد، باز هم می تواند فروشندگانی را که به دنبال سرمایه گذاری در منطقه 1800 تا 1788 دلاری هستند جذب کند.

در روند صعودی، اگر طلا بتواند به طور پایدار از محدوده مقاومت 1850-1845 دلار عبور کند، ممکن است روند صعودی محدودی را به سمت 1858-1868 دلار آغاز کند. نباید فراموش کرد که این همان سطحی است که برای آزمایش مجدد مانع مهم 1878 دلاری باید برطرف شود.