• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

طلای آب شده رشد کرد/ رکود در بازار ارز ادامه یافت

  • کد خبر : 42643
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
طلای آب شده رشد کرد/ رکود در بازار ارز ادامه یافت

اکو ایران: طلای مذاب امروز بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد اما رکود بازار ارز ادامه داشت.

اخبار اقتصادی، بازار ارز و طلا در شرایط رکودی قرار داشت که با تعطیلی امروز نیز به دلیل گرمای هوا این رکود ادامه داشت. قیمت ها در بازار ارز و طلا در این روز کمی افزایش یافت اما نوسان آنها به حدی محدود بود که نشان از خروج بازار ارز و طلا از روند رکودی چهار روز گذشته ندارد.

پس از ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل در ایران، بازار ارز با شوک و نوسانات صعودی قیمت مواجه شد، اما شور و شوق کاهش یافت. این هفته ایمان الصفدی وزیر امور خارجه اردن در اقدامی بی سابقه در بیست سال گذشته وارد تهران شد.

پس از درخواست دولت بایدن از دولت عبدالفتاح السیسی، بدر عبدالاتی، وزیر امور خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود خواستار خویشتن داری شد.

اردن و مصر روابط سیاسی نزدیکی با ایران ندارند به همین دلیل مراودات و تماس های دیپلماتیک ایران در شرایط کنونی تشدید می شود که نشان می دهد دیپلماسی همچنان در شرایط خطرناک کنونی و در مقطع کنونی جریان دیپلماسی ادامه دارد. درگیری ها نه تنها بین ایران و دوستانش افزایش یافته، بلکه بین همسایگان منطقه ای نیز افزایش یافته است و آغوش ایران همچنان به روی دیپلماسی باز است و تاریخ بازار نشان داده است که نسبت به دیپلماسی واکنش مثبت نشان می دهد. تعهد این کشور به دیپلماسی تاکنون تنش در بازار ارز را کاهش داده است.

گرمای هوا و تعدد بسته شدن در اثر گرمای هوا مشکل مصرف برق و عدم تعادل انرژی را برجسته کرده است. زیرا افزایش قرنطینه درآمد دولت را کاهش می دهد، در حالی که هزینه های دولت کاهش نمی یابد. بنابراین اگر عدم تعادل در مصرف برق و افزایش قرنطینه باعث افزایش کسری بودجه شود، برای بازار ارز مطلوب نخواهد بود.

نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی ایالات متحده، پیش بینی ها را برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 1 درصد سوق داده است و معامله گران جهانی طلا در حال حاضر این چشم انداز را ضعیف نمی دانند.

آمارهای رکودی اقتصاد آمریکا و کاهش نرخ بهره آمریکا باعث افزایش تقاضا برای طلا می شود، از سوی دیگر تنش های خاورمیانه نیز تقاضا برای طلا را تقویت می کند و تحلیلگران به آینده طلا خوش بین هستند. اونس جهانی طلا

در زمان نگارش این گزارش، اونس جهانی طلا از محدوده دو هزار و چهارصد دلاری گذشته و رشد اونس جهانی طلا به رشد قیمت طلای مذاب کمک کرده است. طلای مذاب امروز بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند و حباب آن از مرز یک درصد گذشت. بازه 15 میلیون و 250 هزار تومان تا 15 میلیون و 350 هزار تومان بازه حمایتی طلای مذاب است.

حباب سکه امامی در کانال 19 درصد قرار دارد و با کاهش قیمت تتر، شکاف دلار تهران با تتر کاهش یافته است. در حال حاضر معامله گران دلار محدوده 62 تا 62 هزار و 500 تومان را مقاومت سرسختانه در برابر دلار می دانند که مانع از افزایش قیمت دلار شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42643

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.