• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

تحلیل جدید بازار ارز از وضعیت

  • کد خبر : 38017
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
تحلیل جدید بازار ارز از وضعیت

دلالان می گویند تا دلار هرات باز نشود، قیمت تهران بهبود نمی یابد/ حباب منفی آب شد، قیمت به مرز 16 میلیونی بازگشت/ خرید سکه در صرافی موضوع داغ بازار بود/ بازار جدید چیست؟ تحلیل تنش تهران و اسرائیل؟

امروز بازار در حال فروش بود و فشار فروش قیمت دلار و ارز را کانالی پایین آورد. به گفته معامله گران، چهار عامل باعث افزایش فشار فروش در بازار شد. اولین عامل، خبر عدم همکاری آمریکا با اسرائیل در صورت حمله به ایران بود. تجار منتظر نتیجه نشست صبح دوشنبه شورای امنیت بودند که بدون قطعنامه علیه ایران به پایان رسید و این سیگنالی برای بازارها برای کاهش تنش در خاورمیانه بود. عامل سوم اولین حراج سکه در مرکز مبردله شهر دوشنبه بود که معامله گران آن را تزریق بازارسازان به بازار سکه نامیدند. بازار سکه و طلا روز دوشنبه در رکود بود که معامله گران از آن به عنوان یک عامل نزولی استفاده کردند. به گفته آنها وضعیت محاصره بیانی برای کنترل بازار است که به ضرر خریدار کاغذ است. در واقع به گفته آنها بازارساز با این بیان راه را بر روی خریدار بی ثبات می بندد.

قیمت ارز از 44 میلیون و 400 هزار تومان آغاز شد و با ریزش کانال در 43 میلیون و 600 هزار تومان بسته شد. حباب پول نیز روز دوشنبه کاهش یافت و به 7 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

قیمت طلای مذاب با افتی نزدیک به 600 هزار تومان کانال 16 میلیونی را از دست داد و تثبیت آن در کانال 15 میلیونی امیدها را برای اصلاح در این بازار افزایش داد. با رسیدن قیمت طلای مذاب به سقف حمایتی 15 میلیون و 700 هزار تومانی روز دوشنبه حباب طلا منفی شد که سیگنالی برای خریداران شد. حباب منفی طلا به همراه عدم کاهش قیمت جهانی طلا باعث شد تا قیمت طلای مذاب از این مرز حمایت کند. عصر دوشنبه پشت خط قیمت طلای مذاب دوباره وارد کانال 16 میلیونی شد.

درهم امارات 17 هزار و 900 تومان باز شد و به 17 هزار و 550 تومان کاهش یافت.

دوشنبه آخرین روز تعطیلی بازار ارز هرات بود و کانال مظنه هرات قیمتی نداد، اما در بازار شنیده شد که قیمت دلار هرات در اتاق های معاملات حدود 63 هزار و 900 تومان است. به گفته تجار بازار تهران، تا گشایش بازار ارز هرات دیگر قیمت ها افزایش نخواهد یافت. به همین دلیل شاهد قیمت های متنوع دلار در بازار ارز تهران بودیم.

گروهی از تحلیلگران نیز راه حل به دست آوردن قیمت دلار را قیمت درهم دانستند. راه حل او این بود که با ضرب قیمت درهم در 3.67 قیمت دقیق دلار به دست می آمد. البته لازم به ذکر است که در شرایط عادی حتی این قیمتی که از درهم به دست می‌آید بالاتر از اسکناس نقدی در تهران است، اما از اسفند 1402 قیمت اسکناس یک دلاری بالاتر از معادل درهم در معامله است. و این راه حل نمی کند ما در حال حاضر قیمت صحیح را به دلار نمی دهیم.

برآورد قیمت دلار درهم امارات در روز دوشنبه 64 هزار و 400 تومان است، اما قیمت دلار در تهران بالاتر از این نرخ در معامله بود.

موضوع داغ بازار خبر خرید سکه در مرکز مبادلات ارزی بود. در برخی کانال ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سکه های قبلی که در صرافی فروخته می شد مشکل کپک زدگی دارد که در بازار با قیمت کمتری خریداری کردند. البته برخی از این کانال ها این خبر را حذف کردند.

با این حال، تحلیلگران معتقدند که سطح تنش در خاورمیانه تعدیل شده است و اسرائیل به حمله تلافی جویانه ایران پاسخی نخواهد داد زیرا آمریکا پشت حمله این رژیم و از سوی دیگر در حمله تلافی جویانه ایران، دفاع اسرائیل نیست ساختار تحت تأثیر قرار گرفته است. افشا شده است و بنابراین حمله دوم ایران به اسرائیل ممکن است آسیب بیشتری داشته باشد.

البته یک خط خبری ضعیف در مورد احتمال تنش وجود دارد که به اخبار افراد تحت تعقیب و فراری توجه می کند. بازاری ها گفتند که با طرف اسرائیل خیلی راحت هستند، اما با صدها فاصله کمی دارد. در واقع بازار در دوراهی بین تنش و عدم تنش گرفتار شده است. به گفته آنها، تا زمانی که واکنش اسرائیل مشخص نشود، بازار کمی ترس دارد، هرچند این ترس تا حد زیادی تعدیل شده است.

تحلیلگران فنی معتقدند اگر قیمت طلای مذاب حمایت 15 میلیون و 700 هزار تومانی را از دست بدهد، حمایت بعدی 15 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. اگر قیمت طلا کانال 15 میلیونی را از دست بدهد، به سطح تنش در منطقه مربوط می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38017

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.