• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

صدور 203 مجوز براي ساخت مستحدثات در حريم قانوني راه‌هاي همدان

  • کد خبر : 30253
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
صدور 203 مجوز براي ساخت مستحدثات در حريم قانوني راه‌هاي همدان

به گزارش اخبار اقتصادی – مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان از صدور 203 مورد مجوز به متقاضیان ساخت مستحدثات در حریم قانونی راههای استان همدان خبر داد.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: به استناد ماده 17 قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها، حریم ریل، و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا احداث می‌کند و یا مسوولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارتخانه ممنوع است. 

آهکی تصریح کرد: در 7 ماه سال جاری هزار 450 مورد اعلام نظر، 334 مورد رفع تجاوز به حریم با حکم دادستانی، 450 مورد اخطار و توقف کار، 83 مورد پرونده در دست اقدام و 203 مورد صدور مجوز از طریق این اداره کل انجام شده است. 

وی افزود: حریم راه بخش لاینفکی از بدنه جاده به شمار می‌رود که حراست و صیانت از آن یکی از مهم‌ترین وظایف ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که به صورت 24ساعته توسط گشت‌های راهداری رصد و حفاظت می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها گفت: هم استانی‌های عزیز پیش از هرگونه فعالیت در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30253

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.