• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

شناسایی ۲۱ هزار خانه خالی در پرند و پردیس

  • کد خبر : 31436
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
شناسایی ۲۱ هزار خانه خالی در پرند و پردیس

اخبار اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص آمار خانه های خالی در آن شهر و شناسایی شرکت های غیرمجاز و غیرمجاز از شناسایی 116 شرکتی که در معاملات غیرقانونی املاک فعالیت می کردند، خبر داد و گفت: از این تعداد 56 شرکت مهر و موم شده و در اختیار سایر شرکت های مشاور قرار می گیرد و به املاک غیرمجاز جهت اخذ مجوز و فعالیت مجاز اخطار داده شده است.

جدیدی پردیس مدیرعامل عمران شهر افزود: شرکت های مشاور املاک بودند که بیش از 100 واحد و حتی تا 300 واحد داشتند.

محبت خواه تصریح کرد: آمارها نشان می دهد کاهش 10 تا 30 درصدی قیمت مسکن در پردیس داشتیم و با تحویل واحدهای جدید و تعطیلی نمایندگی در پردیس شاهد کاهش قیمت در پردیس خواهیم بود. .

وی تصریح کرد: بیش از 4500 واحد خالی در شهر جدید فردیس شناسایی و جهت اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد. همچنین اخیراً 1500 واحد خالی جدید شناسایی شد که به زودی به سازمان امور مالی ارائه می شود.

محبته خواه از ارائه 4 هزار و 500 واحد خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: تاکنون 500 واحد مسکونی خالی از سکنه وارد بازار املاک شده است.

15 هزار خانه خالی و 150 شرکت غیرمجاز در پرند شناسایی شد

آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران پرند جدید درباره روند شناسایی منازل خالی از سکنه، ارائه آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات و همچنین شناسایی شرکت های مشاور املاک غیرمجاز، توضیح داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، این واحدها در حال بررسی هستند. کمیته شناسایی خانه های خالی در شهر جدید ایجاد شد. پرنده پرتاب شد. هدف قانونگذار و این طرح های حمایتی، تولید مسکن و عرضه آن به بازار املاک است تا بتوان در بازار املاک تعدیل کرد.

مدیرعامل شهر حدید پرند ادامه داد: با احتکار مسکن سر و کار داریم و طبق قانون برای اخذ مالیات به سازمان امور مالی ارائه می شود.

صیادی با بیان اینکه تعداد خانه های خالی شهر جدید پرند 15 هزار واحد مسکونی است، افزود: در حال بررسی این تعداد واحد مسکونی هستیم که پس از تکمیل برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی و به استان ارائه می شود. . فرآیند مالیات این واحدها در برنامه گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: به صاحبان واحدهای خالی در شهر جدید پرند توصیه می کنیم هر چه سریعتر آنها را به بازار املاک بفروشند تا بازار اجاره تعدیل شود. در صورت خالی ماندن این واحدها طی سال آینده میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ می شود دو برابر خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: گشت های اجرایی و شناسایی واحدهای مسکونی خالی با حضور مامور مالیاتی انجام می شود.

وی در خصوص شناسایی دفاتر مشاور املاک غیرمجاز در شهر جدید پرند، تصریح کرد: بیش از 150 بنگاه املاکی که فاقد مجوز یا فعالیت غیرمجاز بودند، شناسایی و برخی از شرکت های مشاور املاک پلمب شدند. با دستور مقام قضایی برخی از این شرکت ها نیز برای درخواست مجوز با موانعی مواجه بودند.

صیادی گفت: از زمان فعالیت گشت زنی برای شناسایی خانه های خالی پرند، قیمت واحدها در پرند به طور متوسط ​​بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته و قیمت ها تقریباً چند ماه است که تثبیت شده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31436

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.