• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

قیمت های جدید ساخت و ساز نهضت ملی مسکن به زودی اعلام می شود

  • کد خبر : 23693
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
قیمت های جدید ساخت و ساز نهضت ملی مسکن به زودی اعلام می شود

به گزارش اخبار اقتصادی، علیرضا جعفری درباره قیمت ساخت و ساز. طرح ملی نهضت مسکن وی گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت و ساز نهضت ملی مسکن تا 10 روز آینده نهایی و اعلام می شود.

وی تصریح کرد: این قیمت ها در قالب سه بسته ابلاغ می شود. برای ساختمان های 3 طبقه و کمتر، ساختمان های 3 تا 6 طبقه و ساختمان های 6 طبقه و بیشتر بر اساس دو مرحله یعنی اتمام آرماتوربندی و اتمام نجاری محاسبه می شود.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از 7.5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان است که به این قیمت هزینه های آماده سازی و محوطه سازی اضافه می شود، بنابراین محاسبه نهایی متقاضی بر اساس آن است. در سه شاخص هزینه ساخت، هزینه های آماده سازی و محوطه سازی.

جعفری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بررسی واحدهای اعلام شده از سوی سازندگان برای افتتاح انجام می شود، با توجه به اینکه سال گذشته اعلام شده بود 10 هزار مسکن در مهر پردیس افتتاح می شود اما در اردیبهشت ماه و اکنون دولت این موضوع را اعلام کرده است. به تعویق افتاد، وی گفت: دولت سیزدهم در انجام تعهدات و گزارش دهی به یک اصل پایبند است و آن اصل صداقت است.

وی ادامه داد: در خصوص مسکن مهر پردیس نیز قرار بود تا پایان سال گذشته 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح شود در حالی که برای آماده سازی این عملیات با دو مانع مواجه بودیم. متأسفانه اولین مانع عدم پایبندی پیمانکار فاز 11 به تعهد بود که متأسفانه این پیمانکار تقریباً از یک سوم تعهد کوتاهی کرد. به منظور تعیین تکلیف پیمانکار بر اساس با توجه به کارایی و شایستگی متقاضیان، پیمانکار مذکور در پایان سال گذشته برای استفاده از پیمانکاران معتبر جهت تکمیل عملیات اخراج گردید.

وی تاکید کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، واحدها باید با تمام امکانات رفاهی و آماده اشغال تحویل داده می شد تا باعث شرمندگی مردم نشود، با تاکید وزیر ما باقی مانده را تکمیل کردیم. کار می کند و از اردیبهشت ماه واحدهای قابل استفاده طبق برنامه ریزی در هفته دولت به مردم و برای افتتاح یکپارچه تحویل داده شده است.

وی با اعلام اینکه 10 هزار و 46 واحد در حال حاضر تکمیل و آماده تصرف است، تصریح کرد: امروز آمادگی داشتیم بیش از این تعداد واحد را تکمیل و تحویل دهیم اما با توجه به اینکه باید بدون نقص باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر جدید هشتگرد چالش های پیمانکاران کمی بیشتر بود، اظهار داشت: پروژه هایی در این شهر رد شده و متقاضی نداشتند. با پیگیری های هیئت مدیره و مجمع شرکت عمران شهرهای جدید ایران، مهم ترین پروژه این شهر یعنی حسا 95 درصد واگذاری شده است و امیدواریم جشن تکمیل هشتگرد را بگیریم. مسکن بیشتر تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در ابتدای این نشست خبری تغییر محتوای سخنان انقلابی دولت سیزدهم و حل مشکلات مردم و لزوم توسعه از سوی ایران را مورد تاکید قرار داد. کار، باید با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از نظر کارشناسان در همه زمینه ها برنامه ها را اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای ساماندهی شهری و ایجاد شهرک های جدید گام برداریم، گفت: از نظر هوشمندی باید از فناوری های نوین استفاده کنیم و بر اساس شاخص های جهانی در بحث های مربوط به اقتصاد محیط زیست شهری

وی با اشاره به برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید در هفته دولت، افزود: اعتماد و رضایت مردم نسبت به دولت و حاکمیت باید احیا شود و این موضوع بالاترین ارزش را برای دولت دارد.

وی ادامه داد: تعهدات 10 سال گذشته مسکن بر عهده دولت بوده که در اولویت بوده است، علاوه بر این تعهدات باید وعده ها را عملی کنیم که مجموع این تعهدات و وعده ها مربوط به مسکن برای که آنها برنامه ریزی کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه هر هفته 20 هزار واحد مسکن مهر و چندین واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل می شود، گفت: یکی از وظایف مهم ما در شهرهای جدید توجه به پروژه های زیربنایی و روبنایی است. با اولویت مراکز مذهبی آموزش و درمان در دستور کار بوده است.

جعفری با اشاره به ارتقای سطح زندگی در شهرهای جدید تصریح کرد: دسترسی به نانوایی در شهرهای جدید گاهی مستلزم صرف زمان زیادی بود که یکی از وظایف شهرهای جدید بود.

وی با اعلام اینکه طراحی ورودی شهر برای ایجاد فضای هویتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: توجه به مراکز اشتغال از دیگر برنامه های مهم شرکت عمران شهر جدید ایران بوده است.

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: از محل تخصیص 4 میلیون مسکن 600 واحد بر عهده شهرهای جدید گذاشته شد. مسکن در شهرهای جدید بر اساس متقاضیان واجد شرایط و شرایط تامین می شود. تاکنون حدود 300 هزار نفر در شهرهای جدید ثبت نام کرده ایم. در مرحله اول تعریف پروژه 177 هزار نفر واجد شرایط بودند و برای آنها 200 واحد تعریف کردیم که از این تعداد 120 هزار واحد فعال است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با یادآوری اینکه در 6 شهر جدید پرند، صدرا، بهارستان، گلبهار، سهند و فولادشهر درخواست و مازاد تقاضا برای زمین های موجود داشتیم، افزود: لازم است متقاضیان برای تعریف و ساماندهی اقدام کنند. ارائه زمینی که امروزه 7000 هکتار زمین در دستور کار شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد. انتظار داریم امسال این زمین ها را تخصیص و تامین کنیم و در 2 سال باقیمانده واحدها را بسازیم.

جعفری با اعلام اینکه تا پایان سال جاری مشکل کمبود زمین مسکن را رفع و تا پایان دولت سیزدهم به متقاضیان تحویل خواهیم داد، در شهرهای ساحلی سایت هایی شناسایی شده است. این مناطق به استان های فلات مرکزی و شمالی کشور واگذار شده تا فرصتی برای بهره برداری از اقتصاد دریایی فراهم شود.

وی از ایجاد 50 نقطه برای ساخت 4 میلیون مسکن خبر داد و گفت: 77 شهرک مسکونی بین 10 تا 50 هزار نفر جمعیت خواهند داشت.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای شهرک سازی تصریح کرد: زمین خارج از محدوده شهر به شرط حداقل 10 هکتار برای شهرک سازی بخش خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. امروز بیش از 35 مورد توافق با بخش خصوصی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به کاستی های گذشته و عدم توجه به توسعه متوازن شهرهای جدید، با چالش و شرمساری مردم مواجه شده ایم.

جعفری با اشاره به اینکه حدود 260 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره به دولت سیزدهم رسید، گفت: 60 هزار واحد از این تعداد مربوط به شهرهای جدید است که با احتساب هفته دولت بالغ بر 40 هزار واحد افتتاح شده است. 20 هزار واحد باقی مانده نیز برای تکمیل منازل حدود 9 همات و برای تکمیل زیرسازی، روبنایی، آب و … حدود 10 همات منابع مالی مورد نیاز است.

وی از تامین منابع تکمیل مسکن مهر از محل تهاتر با صندوق زمین ملی خبر داد و گفت: سال آینده جشن تکمیل مسکن مهر در هفته دولت برگزار می شود.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23693

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.