• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

سکه در باتلاق افتاد/ طلا ترمز سکه را کشید؟

  • کد خبر : 38321
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
سکه در باتلاق افتاد/ طلا ترمز سکه را کشید؟

اکوایران: در شرایط فعلی به نظر می رسد با توجه به کاهش قیمت اونس طلا، بازار سکه شاهد قدرت گیری جناح نزولی است. به گفته معامله گران، این اتفاق باعث شده تا بازار سکه ضعیف شود و کمتر کسی بخواهد در موقعیت خرید قرار بگیرد.

اخبار اقتصادی، قیمت جهانی طلا در ابتدای معاملات دیروز بیش از یک درصد کاهش یافت، زیرا کاهش ترس از درگیری گسترده در خاورمیانه، ریسک پذیری سرمایه گذاران را افزایش داد و تقاضا برای شمش های امن را کاهش داد.

به این ترتیب قیمت هر اونس طلا که در هفته های اخیر در پی تشدید تنش ها در خاورمیانه حدود 2430 دلار معامله می شد، بعدازظهر دوشنبه 2370 دلار معامله شد. البته این پایان ماجرا نبود و صبح امروز بازار جهانی طلا شاهد افت شدید اونس بود.

از این نظر، شواهد نشان می دهد که اونس طلا دیروز 22 دلار و امروز بیش از 60 دلار کاهش یافت. بنابراین قیمت طلا در حال حاضر حدود 2300 دلار به فروش می رسد که نسبت به هفته های گذشته بیش از 100 دلار کاهش داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، علاوه بر تنش ها در خاورمیانه، بازار بر داده های اقتصادی آمریکا متمرکز شده است. انتظار می رود شاخص هزینه های شخصی ایالات متحده در ماه گذشته 2.6 درصد افزایش داشته باشد، در حالی که در فوریه 2.5 درصد بود. به این ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است که ممکن است بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری بی سود افزایش داده و تمایل به خرید آن را کاهش داده است.

در شرایط فعلی به نظر می رسد با توجه به کاهش قیمت اونس طلا، بازار سکه شاهد زور ریزش است. به گفته معامله گران، این اتفاق باعث شده تا بازار سکه ضعیف شود و کمتر کسی بخواهد در موقعیت خرید قرار بگیرد.

در صورت وقوع این سناریو، احتمال عقب نشینی ارز از مرز 43 میلیون تومانی وجود دارد. بنابراین سکه می تواند در گام اول تا محدوده 42 میلیون و 800 هزار تومان و در گام دوم تا مرز 42 میلیون و 000 هزار تومان پایین بیاید.

با این حال، اگر نرخ دلار یک نوسان صعودی را ثبت کند و بازار با سیگنال جدیدی روبرو شود، ممکن است ارز به سمت پله‌های میانی کانال 43 میلیون تومانی افزایش یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38321

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.