• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

سپرده گذاری ۷۵ هزار خودرو در پارکینگ های خودروساز چینی مدیران خودرو

  • کد خبر : 42505
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
سپرده گذاری ۷۵ هزار خودرو در پارکینگ های خودروساز چینی مدیران خودرو

به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس اعلام دادستانی بم، شرکت خودروسازی چینی Car Managers بیش از 75 هزار خودرو در پارکینگ های خود ذخیره کرده است که بیش از 40 هزار دستگاه متعلق به شهرک است اما به مشتریان تحویل نمی دهند. به دلایل نامعلوم

بهنام جعفری زاده دادستان بم از واریز ۷۵ هزار خودرو در پارکینگ ها مدیران خودرو وی گفت: این در حالی است که 75 هزار خودرو در این انبارها انبار شده و بیش از 40 هزار دستگاه از این خودروها فروخته شده و مردم پول خود را پرداخت کرده اند اما خودرویی دریافت نکرده اند.

دادستان بام افزود: با وجود اینکه پلاک برخی از این خودروها صادر شده است، اما به دلایل نامعلومی هنوز مراحل مجوز برای محصولاتی که مردم خریداری کرده اند آغاز نشده است.

وی همچنین با اشاره به حل این مشکل گفت: دادستانی در تلاش است با مسئولان شرکت های خودروسازی، سازمان ها و ادارات دولتی مسئول در این زمینه جلساتی را برگزار کند تا اقدامات لازم برای تسریع در ترخیص خودرو انجام شود. .

جعفری زاده در ادامه بدون ذکر نام و یا سازمانی هشدار داد که برای هر شرکت، اداره یا نهادی که در این شرایط نقش داشته باشد یا بخواهد مانع از تحویل خودرو به مردم شود، پرونده قضایی تشکیل و اقدامات لازم انجام خواهد شد. .

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از ابتدای سال جاری ترخیص خودروها انجام نشده و اگر انجام شده است کم کم ترخیص شده است.

جعفری زاده تصریح کرد: هم اکنون 50 هزار خودرو در پارکینگ های شرکت های خودروسازی که متعلق به مردم است دپو شده است که تلاش می کنیم در مدت زمان کوتاهی ترخیص کنیم.

وی تاکید کرد: مجوز این خودروها با توجه به زیرساخت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به زمان طولانی نیاز دارد.

20 هزار نفر بلاتکلیف مانده اند

فرماندار بم نیز در حاشیه این بازدید گفت: برخی از خودروهای این پارکینگ ها نزدیک به چهار ماه است که فروخته شده و حتی اسناد آنها نیز صادر شده است اما مردم خودرویی دریافت نکرده اند.

محمد برزنگ با اشاره به اینکه جان 20 هزار کارگر ارگ جدید بم در گرو فروش این خودروها است، اظهار داشت: پیگیری های لازم از طریق نماینده بم در مجلس، وزارت حراست و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد. گمرک برای تسریع در اعزام خودروهای پارک شده.

فرماندار بم نیز گفت: بسیاری از مردم بیش از چهار ماه است که اقدام به خرید خودرو می کنند، حتی اسنادی به نام آنها صادر شده اما هنوز خودرویی دریافت نکرده اند.

محمد برزنگ افزود: نزدیک به 20 هزار کارگر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مشغول به کار هستند و زندگی آنها در گرو فروش این خودروها است.

برزنگ با اشاره به اینکه واردات خودروهای فرسوده به کشور مطرح شده است، یادآور شد: در شهرستان بم حدود 70 هزار خودروی مرغوب در کشور تولید می شود که از این تعداد 40 هزار دستگاه فروخته شده است اما این خودروها با مشکل اعزام مواجه هستند.

فرماندار بم افزود: از طریق نماینده این شهرستان در شورای اسلامی با وزیر صلح در حال انجام پیگیری های لازم هستیم و رئیس گمرک نیز قول رفع این مشکل را داده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42505

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.