• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

سرمایه گذاران جهانی در این هفته چه داده های اقتصادی را تماشا می کنند؟

  • کد خبر : 42828
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
سرمایه گذاران جهانی در این هفته چه داده های اقتصادی را تماشا می کنند؟

اکوایران: آمار خرده فروشی و تورم آمریکا از جمله مهم ترین داده های اقتصادی موثر بر انتظارات سرمایه گذاری در این هفته است.

اخبار اقتصادی، از داده های تورم آمریکا گرفته تا خرده فروشی و تولید صنعتی چین، فعالان بازار جهانی در این هفته با تقویم اقتصادی نسبتاً شلوغی روبرو هستند.

تورم و خرده فروشی در ایالات متحده

در این هفته، تورم تولیدکننده و مصرف کننده ایالات متحده از جمله مهم ترین داده ها برای فعالان بازار جهانی است. پیش‌بینی‌ها برای تورم ماهانه ماهانه ایالات متحده، هم تولید و هم مصرف، 0.2 درصد است. بنابراین، ممکن است منادی آغاز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد. اما با توجه به اثر پایه احتمالا شاهد کاهش 0.1 درصدی تورم سالانه خواهیم بود.

برخی از داده‌های تورم تولیدکننده نیز برای بازار مهم هستند زیرا بر شاخص ترجیحی فدرال رزرو تأثیر می‌گذارند. اگر بازارها به این نتیجه برسند که تورم CPI اصلی ممکن است افزایش یابد، می‌تواند منجر به تغییرات قیمت در زمان انتشار داده‌ها شود و سرمایه‌گذاران باید در این مورد محتاط باشند.

اطلاعات خرده فروشی ایالات متحده نیز روز پنجشنبه منتشر شد و یکی از داده های مهم است. تغییرات ماهانه در خرده فروشی ماه گذشته منتشر شد، اما گروه کنترل، که فروش خودرو، بنزین و مصالح ساختمانی را حذف می کند، به شدت رشد کرد. با این حال، در این ماه، انتظار می رود فروش خرده فروشی 0.4 درصد رشد کند، که عمدتاً توسط بخش خودرو هدایت می شود. تغییرات در گروه مرجع نیز احتمالا منفی خواهد بود که منعکس کننده کاهش مصرف و تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده است.

ساخت و ساز مسکن و تولید کارخانه های دولتی آمریکا.

اطلاعات مسکن ایالات متحده نیز روز جمعه منتشر خواهد شد، از جمله تغییرات در مجوزهای ساختمانی و شروع ساخت و ساز، که می تواند بر سرمایه گذاری در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه سوم تاثیر بگذارد.

ارقام تولید کارخانه های نیویورک و فیلادلفیا نیز منتشر خواهد شد که انتظار می رود نزدیک به آمار ماه گذشته باشد. بنابراین، چشم انداز رکود در اقتصاد آمریکا برای بازار دیده نمی شود، اما شاید اتفاق دیگری در ماه سپتامبر رخ دهد. به طور کلی، بازار انتظار دارد مسیر تورم ایالات متحده طی دو ماه آینده اندکی افزایش یابد و سپس کاهش یابد. اما تورم نزدیک به 2 درصد احتمالا در سال 2025 رخ خواهد داد.

اشتغال و تورم در بریتانیا

انگلیس نیز این هفته داده های مهمی را منتشر خواهد کرد. آمار اشتغال کشور روز سه شنبه منتشر می شود که پیش بینی می شود کاهش شدید رشد درآمد کشور به 5.3 درصد را نشان دهد که نزدیک به پیش بینی اعضای بانک مرکزی است. پیش بینی می شود نرخ بیکاری به 4.5 درصد کاهش یابد.

البته انتظار بازار افزایش تورم کشور از 2 درصد به 2.3 درصد است که در روز چهارشنبه اعلام می شود که عمدتا ناشی از اثر پایه است. تورم اصلی احتمالاً 0.1 درصد کاهش می یابد. همچنین انتظار می‌رود تورم بخش خدمات این کشور از 5.7 درصد به 5.6 درصد کاهش یابد.

این دو اطلاعات برای روشن شدن مسیر حرکت بانک انگلستان بسیار مهم هستند.

رشد اقتصادی سه ماهه دوم بریتانیا نیز در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد که انتظار می رود 0.6 درصد و نزدیک به سه ماهه اول سال باشد. که شرایط اقتصادی انگلستان را در وضعیت مساعد نشان می دهد.

همچنین انتظار می رود که داده های خرده فروشی پس از کاهش ماه گذشته رشد نشان دهد.

تولید صنعتی و شاخص اطمینان بازارهای اروپا.

تولیدات صنعتی اروپا نیز چهارشنبه هفته جاری عرضه خواهد شد. بازارها پیش بینی می کنند که تولید صنعتی مانند ماه گذشته منفی شود.

موسسه ZEW همچنین شاخص اعتماد تجاری را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود کاهش یابد، در این صورت می تواند نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی اروپا باشد.

تولید صنعتی و خرده فروشی چین

آمار تولید صنعتی و خرده فروشی چین نیز از جمله داده های مهمی است که در روز پنجشنبه منتشر می شود.

چشم انداز بازارها این است که تولید صنعتی چین مشابه ماه قبل عرضه شود. اما خرده فروشی نسبت به رشد کم 2 درصدی ماه قبل به 3 درصد خواهد رسید. اما اگر این انتظار برآورده نشود می تواند بر کالاهای اساسی تاثیر بگذارد. بنابراین، داده های چین برای اقتصاد جهانی مهم است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42828

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.