• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
0

روند بازار ارز از صعود به نزول می‌رسد؟

  • کد خبر : 41137
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
روند بازار ارز از صعود به نزول می‌رسد؟

بازار ارز از تزریق هراس دارد. دلار به سمت اصلاحات چرخید و ادعای رئیس سابق بانک مرکزی مبنی بر هزینه دوری از تحریم ها بحثی را در بازار به راه انداخت. اما آیا روند بازار از صعودی به نزولی می رود؟

اخبار اقتصادی، معامله گران می گویند که بازارها به سقف موقت رسیده و سپس به سمت اصلاحات پیش می روند. به گفته آنها، پس از رشد بازارها در هفته گذشته، قیمت دلار و ارز روز یکشنبه به مرزهای مقاومتی رسید و از آنجایی که اشباع در بازار شکل گرفت، اصلاحی رخ داد. قیمت دلار تا کانال 61 هزار تومان سقوط کرد و قیمت ارز از کانال 43 میلیون فاصله گرفت.

قیمت دلار در هرات از 61 هزار و 700 تومان آغاز شد و بین 61 هزار و 500 تا 61 هزار و 700 تومان در نوسان بود.

قیمت درهم با اختلاف منفی 90 تومانی به قیمت 16 هزار و 870 تومان آغاز شد و با قیمت 16 هزار و 860 تومان به پایان رسید. قیمت سکه امامی که روز یکشنبه به مرز 43 میلیون کانال رسیده بود، روز دوشنبه از این کانال افت کرد و به 42 میلیون و 650 هزار تومان رسید.

قیمت سکه به این صورت بود که به غیر از سکه امامی، سایر سکه ها از جمله نیم، ربع و یک گرمی کاهش محسوسی نداشت و حباب آن افزایش یافت.

قیمت طلای مذاب که روز یکشنبه با قیمت 15 میلیون و 350 هزار تومان بسته شد، روز دوشنبه با اختلاف منفی 15 میلیون و 250 هزار تومانی افتتاح شد و در همین محدوده دارای دامنه نوسان بود.

روز دوشنبه فرزین رئیس کل بانک مرکزی در این بازار سخنرانی کرد. رئیس جمهور یکی از اهداف اساسی ما را افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی دانست و اطمینان داد که ذخایر ارزی آزاد و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.

این در حالی است که گزارشی در بازار دست به دست می شد مبنی بر اینکه مدت زمان انتظار برای ثبت سفارش به پایان رسیده و ثبت سفارش جدید طولانی شده است و از سوی دیگر واردکنندگان برای ثبت سفارش و اعتبارات لازم با چالش مواجه هستند وارد كردن. گروهی از سوداگران ادعا کردند که سخنان فرزین با این اطلاعات مغایرت دارد.

امکان حذف فن ها از بازار

همچنین روز دوشنبه در بازار این بحث مطرح شد که صادرکننده ارز خود را با قیمت کمتر از بازار به واردکننده تحویل دهد تا واردات انجام شود. گروهی از تحلیلگران اعلام کردند: رفع تکلیف ارزی صادرکننده و رفع تکلیف واردات طلا، تجارت ما را از هم جدا کرده و صادرکننده به تدریج از صحنه خارج می شود.

با افزایش قیمت ها در هفته گذشته و کاهش روز دوشنبه، برخی معامله گران معتقد بودند که نوسانات این روند از بین رفته و احتمال حذف آماتورها از بازار با حرکت از چپ به راست وجود دارد. پیشکسوتان نیز بر این باورند که پس از این نوسان، بازار به فلاتی رسیده است.

علاوه بر این، روز دوشنبه تحلیلی از قیمت بیت کوین در بازار انجام شد که در آن نوشته شد این بازار در حال تکمیل الگویی است که در آن احتمال از دست دادن کف وجود دارد. تحلیلگران بر این باورند که در صورت از دست دادن این کف، تعداد زیادی از معامله گران احتمالا از این بازار حذف خواهند شد.

پیش بینی قیمت سکه

همچنین واکنش همتی، رئیس سابق بانک مرکزی و مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به هزینه های تحریم، مورد توجه بازار بود. همتی گفت: سالانه حدود 30 میلیارد دلار برای دور زدن تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی که از جیب مردم بیرون می آید، هزینه می شود.

مجید انصاری نیز در این زمینه گفت که به قیمت سیاه نمایی ملت تجارت می کنند. هر روز حداقل 26 میلیون دلار از پول مردم ایران به خریدار انحصاری نفت داده می شود و گروهی به نام تحریم دوری کن می گویند: راه را باز نکنیم، راه فرعی را در پیش می گیریم. روزانه یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت استخراج می کنند.

به گفته تحلیلگران فنی، بازار به فلات رسیده است و اگرچه موج دوم صعودی در بازار هنوز تکمیل نشده است، اما بیم تزریق به بازار وجود دارد. به گفته آنها سکه 42 میلیون، طلای مذاب 15 میلیون ته کانال و دلار هرات 61 هزار تومان بازه حمایتی مهمی است که در صورت از دست دادن آن، روند از بالا به پایین تغییر می کند. روز دوشنبه سد افزایش بازار 61 هزار و 800 تومان بود و مقاومت مهم دلار هرات روی 62 هزار و 300 تومان قرار دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41137

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.