• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

تبلیغ طلای ایتالیایی در بازار ارز/ بازار ارز تا انتهای هفته تعیین تکلیف می‌کند؟

  • کد خبر : 43935
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
تبلیغ طلای ایتالیایی در بازار ارز/ بازار ارز تا انتهای هفته تعیین تکلیف می‌کند؟

افزایش قیمت نان به شایعات افزایش قیمت بنزین دامن زد. از سوی دیگر در بازار ارز باج گیری افزایش نرخ ها به کمک هوش مصنوعی شکل گرفته است. چرا بازار باید قبل از پایان هفته تصمیم بگیرد؟

تحلیلگران بر این باورند که بازار ارز و ارز باید تا پایان هفته تصمیم گیری کند. آنها می گویند قیمت دلار تهران و طلای آب شده در 20 روز گذشته وارد یک محدوده شده و در همین محدوده نوسان داشته و قیمت درهم امارات از 23 مرداد تاکنون نتوانسته از 16300 تومان عبور کند. اگر قیمت ها در پایان هفته از مرزهای مقاومتی عبور کنند، روند صعودی جدیدی را شاهد خواهیم بود، اما اگر قیمت ها به زیر محدوده حمایتی سقوط کنند، گارد بازار نزولی خواهد بود. قیمت سکه با افزایش از 19 شهریور به محدوده مقاومتی مهم خود رسیده است. محدوده مقاومتی مهم سکه 43 میلیون و 400 هزار تومان تا 43 میلیون و 800 هزار تومان است که در 5 ماه گذشته سه بار به این محدوده واکنش نشان داده و نتوانسته از این خط مقاومتی عبور کند. قیمت طلا دومین متغیر بازار طلا و ارز طی 23 روز گذشته در محدوده مشخصی گیر کرده و بین سقف جدید و سقف قبلی در نوسان است.

روز دوشنبه بر اساس این تحلیل که بازار باید قبل از پایان هفته مشخص شود، چند باج گیر اقدام به افزایش در بازار کردند. چندین کانال تحلیلی که مدعی بودند هوش مصنوعی افزایش قیمت ها را پیش بینی کرده بود، باج گیری را افزایش داد. اما از سوی دیگر فعالان بازار خاطرنشان می‌کنند که بازار آزاد ارز مبتنی بر عرضه و تقاضا است و تا زمانی که خریدهای جدید وارد بازار نشود، قیمت‌ها در محدوده فعلی با حفظ کف نوسان می‌کنند. از دیدگاه آنها، هوش مصنوعی نمی تواند یک تحلیلگر بازار باشد، یعنی بازاری که در آن اطلاعاتی از حجم خرید و فروش وجود ندارد.

با این حال، همه بازارها در روز دوشنبه حمایت خود را در محدوده های پایین تر پیدا کردند و به سمت مقاومت حرکت کردند. قیمت دلار هرات روز دوشنبه از 59 هزار و 400 تومان آغاز شد و در ابتدا تا 59 هزار و 350 تومان کاهش یافت. در نیمه دوم سال، قیمت دلار هرات تا سطح مقاومتی افزایش یافت و در قیمت 59 هزار و 450 تومان به پایان رسید.

قیمت دلار تهران که طی دو روز معاملاتی گذشته زیر کانال 59 هزار تومانی میانه قرار داشت، روز دوشنبه بالای 59 هزار و 500 تومان آغاز شد. قیمت دلار تهران نیز مانند هرات در نیمه دوم سال افزایش یافت و به 59 هزار و 700 تومان رسید. خط مقاومتی مهم دلار تهران در کانال 60 هزار تومانی قرار دارد. اگر به شدت از آن عبور نشود، روند دلار تحت تأثیر قرار می گیرد.

قیمت درهم امارات که روز شنبه به بازار سیگنال نزولی داد، روز دوشنبه با افزایش در بازارها همراه شد و دوباره به خط مقاومت رسید. قیمت درهم از 16 هزار و 250 تومان آغاز شد و تا مرز مهم 16 هزار و 300 تومان افزایش یافت. قیمت درهم روز دوشنبه نتوانست از این مرز عبور کند و 16 هزار و 290 تومان بسته شد.

قیمت طلای مذاب که در دو روز گذشته حول محور خط حمایت و پله ششم کانال 15 میلیونی در نوسان بود، از روز دوشنبه بالای خط حمایت بازگشایی شد و روند صعودی را آغاز کرد. قیمت طلای مذاب هم از سوی دلار و هم از اونس طلا سیگنال صعودی دریافت کرد و با افزایش 150 هزار تومانی در 15 میلیون و 750 هزار تومان بسته شد. حباب طلای مذاب نیز افزایش یافت و به بیش از 1 درصد رسید که قیمت حباب طلا نزدیک به 170 هزار تومان است.

قیمت سکه امامی روز دوشنبه با شکاف مثبت از 90 هزار تومان به 43 میلیون و 240 هزار تومان باز شد و به 43 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت. در این چند روز قیمت ارز نتوانسته بالای این حد تثبیت شود. حباب ارز نیز به 19 درصد افزایش یافت.

نتیجه جلسه هیات دولت و سفر رئیس جمهور به نیویورک مورد توجه دلالان بازار قرار گرفت. روز دوشنبه گفتگوهای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی در بازار به اشتراک گذاشته شد.

پس از گمانه زنی های بازار مبنی بر افزایش قیمت بنزین، موضوع داغ بازار روز دوشنبه افزایش قیمت نان بود. با انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت نان، برخی ادعا می کنند که افزایش قیمت بعدی می تواند بنزین باشد، اما فعلا این اظهارات فقط یک ادعاست.

به گفته معامله گران فنی، اگر قیمت طلای مذاب در روز سه شنبه دوباره به بالای 15 میلیون و 730 هزار تومان برسد و برای یک ساعت تثبیت شود، ممکن است به رتبه هشتم صعود کند. در مقابل خط حمایت طلای مذاب فعلی، پایین پله ششم کانال 15 میلیونی قرار دارد.

اما دو نکته در بازار روز دوشنبه مورد توجه قرار گرفت. اولین نکته مربوط به بودجه دولت بود و در مورد قیمت جهانی نفت بود که با توجه به روند نزولی این بازار، گفته شد برای بودجه دولت و از این منظر ارزهای دولتی ضرر دارد. . منابع ممکن است در ماه های آینده تحت فشار قرار گیرند.

اما نکته دوم و جالب بازار، فروش طلای ساخت ایتالیا بود. این مدل طلا که برای سرمایه گذاری مناسب است در بازار دوشنبه اعلام شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43935

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.