به گزارش اخبار اقتصادی، چین و بریتانیا بلندپروازی های خود را برای اطمینان از اینکه می توانند به سرعت در توسعه فناوری در حال تکامل هوش مصنوعی پیشرفت کنند و از رقبای جهانی جلوتر بمانند و همچنین در مقابل خطرات ناشی از هوش مصنوعی پیشرو باشند، ترسیم کرده اند. .

طبق گزارش بلومبرگ، مجموعه نهایی مقررات پکن به دنبال متعادل کردن کنترل دولت بر فناوری هوش مصنوعی است تا شرکت‌های آن بتوانند به رقبای جهانی بادوام تبدیل شوند. نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، نشستی را با رهبران جهان و مدیران فناوری در سال جاری برگزار کرد تا این کشور را به عنوان پیشرو در توسعه فناوری معرفی کند. هنوز مشخص نیست که چین دعوت خواهد شد یا خیر.

این اقدامات کاملاً در تضاد با ایالات متحده بود، که هیچ قانونی تحت بررسی جدی ندارد، حتی پس از اینکه رهبران صنعت هشدار دادند که هوش مصنوعی یک “خطر انقراض برای بشریت” است.

OpenAI که مدیر عامل آن سام آلتمن از کنگره خواسته تا مقررات بیشتری را در نظر بگیرد، گفت که در حال آزمایش سیستم های تعدیل محتوا است و مشتریان را تشویق می کند که از ابزارهای مبتنی بر GPT-4 شرکت برای نظارت بر محتوا استفاده کنند.

در همین حال، دانشگاه‌های ایالات متحده در تلاشند دستورالعمل‌هایی را برای استفاده دانشجویان از چت ربات محبوب ChatGPT با آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد کنند.

Arm Ltd.، سازنده چیپ‌ساز بریتانیایی مستقر در کمبریج که اکثریت آن متعلق به SoftBank Group Corp است، 28 بانک را برای جذب بین 8 تا 10 میلیارد دلار در ماه سپتامبر گرد هم آورد و به بزرگترین پیشنهاد اولیه تبدیل شد.

پس از آنکه این شرکت پیشرفت خود را در زمینه هوش مصنوعی و فناوری امنیت اعلام کرد، سیسکو سیستمز بیشترین سود خود را در شش ماه گذشته به ثبت رساند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، تاثیر هوش مصنوعی را به “موج جزر و مدی” تشبیه کرد، همان عبارتی که یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در سال 1995 برای توصیف اهمیت اینترنت برای تجارت استفاده کرد.

نادلا گفت که دموکراتیک شدن چنین فناوری چیزی است که او را به استفاده از آن سوق می دهد. در این راستا، گوگل قابلیت‌های هوش مصنوعی را فراتر از موتور جستجو گسترش می‌دهد تا به کاربران اجازه دهد مقالات طولانی‌تر و اطلاعات دقیق را خلاصه کنند.

اخیراً توسعه مدل‌های هوش مصنوعی ذهن افراد غیرحرفه‌ای و فن‌آور را به خود جلب کرده و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان زیادی را به سرمایه‌گذاری در این زمینه علاقه‌مند کرده است.