• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

دو هفته بسیار گرم برای کشور در راه است

  • کد خبر : 41817
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
دو هفته بسیار گرم برای کشور در راه است

به گزارش اخبار اقتصادی، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت و گو با نیمروزی نیوز اعلام کرد: کشور دو هفته بسیار گرم را پیش رو دارد و امیدواریم با تامین برق پایدار و همکاری هموطنان عزیز بتوانیم این روزها را پشت سر بگذاریم. به این معنا باید گفت که به ازای هر یک درجه افزایش دما، 1800 مگاوات به برق مصرفی کشور اضافه می شود.

وی ادامه داد: این سامانه یا جبهه گرم تنها ایران را درگیر نمی کند، بلکه کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تحت تاثیر این موج گرما قرار گرفته و مشکلاتی در شبکه توزیع برق آنها دیده شده است. حتی کشور کویت نیز نمودار خاموشی را منتشر کرده است، اما تا این لحظه، شبکه برق این کشور ثابت مانده است و توانسته است برق را برای مشتریان خود تامین کند.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: پیش بینی می شود طی دو هفته گرم آینده سهمیه های جدیدی در مصرف برق ثبت شود لذا از هموطنان عزیز می خواهیم ما را در عبور از پیک های مصرفی که ایجاد می شود یاری دهند.

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: در این میان کل صنعت برق چه در نیروگاه و چه در شبکه برق بسیج شده است و یک مورد از این فعالیت جهادی در نیروگاه رامین برای تامین برق یک اصطبل مشاهده شد. مسیر.

رجبی مشهدی یادآور شد: حتی در صورت وجود برق کافی، احتمال فشار بیش از حد به شبکه های توزیع و عدم امکان تامین برق وجود دارد. در نتیجه نیاز همشهریان به افزایش مشارکت در مصرف بهینه برق احساس می شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان کرد: در این دو هفته ابتدا مشتریان بزرگ صنعتی، مشتریان عمده کشاورزی، سایر مشتریان اداری و بخش عمومی کشور باید به طور کامل و دقیق مدیریت مصرف را رعایت کنند. طوری برنامه ریزی می کند که دوره گذرانده شود.

وی افزود: از سوی دیگر مشترکان خانگی بسیار مصرف کننده و بد مصرف هستند (که تعداد محدودی هستند) و مصرف آنها بیش از 2.5 برابر مدل است، باید از مدیریت مصرف پیروی کنند، زیرا در صورت عدم رعایت، شرکت مجبور خواهند شد برق خود را قطع کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41817

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.