• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

دلار لیدر بازار طلا و سکه شد

  • کد خبر : 41370
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
دلار لیدر بازار طلا و سکه شد

با وجود افزایش اونس جهانی، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی از قیمت دلار تبعیت کرده و روند نزولی را طی می کند. کارشناسان معتقدند به زودی مولفه های اقتصادی از مولفه های سیاسی پیشی گرفته و روند آینده بازار طلا و ارز مشخص خواهد شد.

اخبار اقتصادی، بازار طلا و ارز از ابتدای هفته با روند نزولی آغاز شد. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، امروز 26 تیر 1403 طلای 18 عیار با 92 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 438 هزار و 800 تومان رسید. طلای 24 عیار به قیمت چهار میلیون و 584 هزار تومان رسیده است.

این ارز به دنبال طلا رفت و برخلاف هفته گذشته افت را تجربه کرد. صنف طلا و جواهر در زمان نگارش این گزارش قیمت ارز جدید را 41 میلیون و 450 هزار تومان ثبت کرد. همچنین سکه طرح قدیم 37 میلیون و 800 هزار تومان در بازار به فروش می رسد. اونس جهانی در حال حاضر 2392 دلار معامله می شود.

قیمت جهانی اونس، طلا و ارز در بازار داخلی و نوسانات روندی کاملا متفاوت نسبت به هفته گذشته را تجربه کرد. بازار جهانی هفته گذشته با نوسانات زیادی روبرو شد. از این نظر، بازار داخلی با تقلید از بازار جهانی، هم نزول و هم رشد را تجربه کرد. مشاهدات نشان می دهد که روند کلی بازار ارز در هفته گذشته صعودی و روند بازار طلا نزولی بوده است.

پیش بینی قیمت طلا و ارز امروز ۲۶ تیر.

طلای جهانی از ابتدای هفته با افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش سطح قیمت از ابتدای ژوئن مواجه شد. کارشناسان معتقدند که فدرال رزرو بعید است در این هفته سرنخ جدیدی از سیاست های پولی ارائه دهد. زیرا در تقویم اقتصادی آمریکا هیچ گزارش مهمی در نیمه اول هفته ارائه نمی شود.

روز شنبه قیمت دلار نزدیک به هزار تومان کاهش یافت. این کاهش با افزایش اونس جهانی مخالفت کرد اما در نهایت بازار داخلی طلا و سکه از دلار پیروی کرد و روند نزولی را آغاز کرد. کارشناسان بازار مالی بر این باورند که اخبار سیاسی تاثیر موقتی بر بازارها دارد. در نتیجه با گذشت زمان مولفه های اقتصادی دوباره پررنگ می شوند و روند بازار در آن زمان دقیقا مشخص می شود.

روز گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با ایسنا، درباره سمت و سوی بازار طلا و سکه گفت: با وجود اینکه طی یک هفته گذشته بازار طلا و سکه روند صعودی داشته اما ادعای واهی وجود ندارد. در حال حاضر بازار دچار آشفتگی است و همین امر باعث شده تا خریداران از خرید طلا و سکه هراس داشته باشند.»

وی با پیش بینی روند بازار طلا و سکه در هفته جاری گفت: مردم باید بدانند که افزایش و کاهش چشمگیری در بازار وجود ندارد و برای خرید وقت بگذارند چرا که بازار در سال گذشته به ثبات خوبی رسیده بود. هفته ها”.

بذرافشان همچنین افزود: در صورت تداوم رکود حاکم بر بازار به دلیل فشارهای وارده بر این صنعت طی سال گذشته، آن را به نابودی نزدیک می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41370

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.