به گزارش اخبار اقتصادی، چندی پیش خبر رسید که معاونت علمی رئیس جمهور، وزیر حراست، وزیر اقتصاد و وزیر علوم با امضای تفاهم نامه ای برای هدایت شرکت های دانش بنیان برای حل مشکلات کشور موافقت کردند. با ارائه تسهیلات و مشوق ها.

این تفاهم نامه ماه گذشته با هدف رشد این شرکت ها و هدایت آنها به سمت کلان پروژه های کشور و در نهایت تحقق اقتصاد دانش بنیان منعقد شد.

در راستای اجرای این توافقنامه، علی بابایی مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری به مدت یک سال به عنوان «دبیر کارگروه صنعت دانش بنیان ملی» منصوب شد.

لازم به ذکر است که این تفاهم نامه مشترک پنج برابری بین «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری»، «وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «وزارت علوم» ، پژوهش و فناوری» و «صندوق نوآوری و شکوفایی» در رویداد ملی صنعت دانش بنیان در تاریخ 06/07/1302 به تصویب رسید.

هدف از این قرارداد رفع موانع رشد شرکت های دانش بنیان و هدایت آنها به سمت حل مشکلات ملی و راهبردی بین المللی شدن توانمندی های دانش بنیان، ایجاد پیوند بین شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی با توانمندی های دانش بنیان است. دانش شرکت ها و همچنین ارتقای ظرفیت تحقیق و توسعه طرفین به پیشنهاد معاون هماهنگی و محیط کسب و کار.