• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

خطرات فعالیت فین تک چیست؟

  • کد خبر : 32287
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
خطرات فعالیت فین تک چیست؟

فرزاد تیموریان، کارشناس اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره ریسک‌های فین‌تک گفت: دو ریسک مهم فین‌تک، تأثیر فین‌تک بر اقتصاد کلان و ثبات اقتصادی کشور است و دوم اینکه فین‌تک‌ها توسط با گسترش خدمات خود و افزایش کاربران خود، به داده ها دسترسی دارند و به چنان گستره ای می رسند که حفظ محرمانه بودن آن اهمیت می یابد.

به گفته وی، یکی از خطرات ثانویه گسترش فین تک، نادیده گرفتن بخشی از جامعه است که سواد دیجیتالی ندارند و به زیرساخت های آن دسترسی ندارند. هنر تنظیم این است که چارچوب های خود را به گونه ای فرموله کنید که مزایای فین تک به حداکثر برسد و خطرات آن به حداقل برسد.

وی افزود: صندوق بین المللی پول در اسناد و منابع خود برای سال 2023 رویکرد نظارتی پنج مرحله ای را برای کشورها در رابطه با فین تک ها پیشنهاد کرده است. اولین رویکرد این است که منتظر بمانیم و ببینیم کدام کشورها دارای شرکت های مالی جدید هستند. مرحله دوم آزمایش و آشنایی با فین تکی است که شکل گرفته است. در این مرحله ایجاد مراکز نوآوری ضروری است. مرحله سوم، تنظیم چارچوب های نظارتی موجود برای پوشش فعالیت های جدید است، اما در مرحله چهارم، ممکن است نیاز به تدوین مقررات خاص و مختص فعالیت باشد. در مرحله نهایی، برای برخی از فعالیت ها، تنظیم کننده ممکن است تصمیم بگیرد که استفاده از فناوری را محدود و ممنوع کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32287

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.