• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

خبر مهم برای دارندگان دسته چک

  • کد خبر : 26540
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
خبر مهم برای دارندگان دسته چک

به گزارش اخبار اقتصادی، در حال حاضر و پس از گذشت دو سال و نیم از اجرای قانون جدید چک، حدود 90 درصد چک های در گردش را چک های جدید یعنی بر اساس آخرین آمار (تیرماه امسال) تشکیل می دهند. ، نسبت چک های جدید در کل چک های نقد شده در سیستم Checkout تقریباً 90٪ بود.

بانک مرکزی با توجه به آمار بالای استفاده کنندگان از چک های نو، طی ماه های اخیر بخشنامه ای صادر کرده است که در آن تاکید شده است: پذیرش و مبادله چک های قدیمی فقط از شهریور ماه سال جاری در بانک صادرکننده امکان پذیر است و درصد کمی از دارندگان چک جدید تا پایان شهریور ماه سال جاری می توانند به شعب خود مراجعه و دسته چک خود را با دسته چک جدید تعویض کنند.

همزمان با پایان شهریور و ابتدای مهرماه، بانک‌ها باید بخشنامه بانک مرکزی در خصوص شرایط مبادله چک‌های قدیمی را اجرا می‌کردند، اما مهلت استفاده از چک‌های نسل اول سیادی (سیاه) در سامانه چکاوک به پایان رسید. از سوی بانک مرکزی تا 24 مهرماه سال جاری تمدید شد.

لذا با تمدید دو هفته ای مهلت پذیرش و رسیدگی به چک صیادان نسل اول در سامانه چکاوک، مهلت رسیدگی به این چک ها در این سامانه تا پایان روز شنبه 24 مهر ماه 1402 تمدید شد. پس از آن این چک ها فقط در شعب صادرکننده قابل پذیرش و نقد می باشد.

پیش از این بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، چک های نسل اول (چک هایی که قبل از ساعت 14 صادر شده بودند) فقط تا ابتدای مهرماه سال جاری در سامانه چک قابل رسیدگی بود.

مشمولان چک های صادره از طرح قدیم صیادی با سررسید 25 مهرماه به بعد، لازم است جهت واریز به حساب به شعب بانک ها مراجعه کنند، بدیهی است از 25 مهرماه سال جاری فقط چک های قدیمی می توانند. در شعب بانک گشاینده جمع آوری شود.

مشتریان بانک می توانند به شعبه مراجعه کرده و چک های قدیمی خود را برای دریافت چک های ماهیگیری بنفش جدید تحویل دهند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=26540

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.