• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

جلب اعتماد مردم در بورس کلیدواژه مشترک همتی و سعیدی است

  • کد خبر : 43941
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
جلب اعتماد مردم در بورس کلیدواژه مشترک همتی و سعیدی است

امروز در حاشیه جلسه شورای عالی بورس و پس از انتخاب مدیرعامل جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و حجت الله سعیدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار. ، از اولویت ها و برنامه های دولت برای اعتماد مردم به بازار سرمایه صحبت کرد.

اخبار اقتصادی، عبدالناصر همتیوزیر اقتصاد امروز – 29 شهریور – در پایان جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس و اوراق بهادار اظهار داشت:

  • استعفای مجید در جلسه شورای عالی بورس در روز شنبه هفته جاری پذیرفته شد و در جلسه امروز از بین گزینه های مختلف مطرح شد که رزومه آن توسط اینجانب و اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت. سیدی ابتدا به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب شد و سپس رئیس سازمان بورس رای آورد و از این لحظه فعالیت خود را به عنوان رئیس سازمان بورس آغاز خواهد کرد.

  • حقیقت این است که اعتماد مردم به بازار سرمایه تا حدودی از بین رفته است و اولین و ضروری ترین کار ما بازگرداندن اعتماد آنها به این بازار خواهد بود. بورس از نظر تامین مالی سرمایه گذاری های کشور در جایگاه بسیار حساس و مهمی قرار دارد و نمی توان از آن غافل شد.

  • در شرایط فعلی و در نبود بازار سرمایه بار تامین مالی بر دوش بازار پول افتاده است و امیدوارم با سیاست های دولت بتوانیم جریان تامین مالی را به سمت بازار سرمایه بفرستیم.

  • ما باید نشان دهیم که بازار سهام یکی از مکان هایی است که به عملکرد شفاف، ایمن و قابل اعتماد ادامه می دهد. عملکرد ما باید به گونه ای باشد که شکی نباشد که تداخلی وجود دارد و اتفاقاتی در آنجا می افتد که مثلا از اطلاعات داخلی آن استفاده می کند. این نکته ای است که به رئیس جدید سازمان بورس تاکید کردم و باید رعایت کند.

دولت کاملا پشت بورس است.

  • دولت به طور کامل از بورس حمایت می کند و روزهای خوبی را برای بورس شاهد خواهیم بود. سیاست ها، قیمت ها، مداخلات در پرونده ها، بحث نرخ ارز و تفاوت نرخ آن در بازار آزاد با نیمایی و… از جمله مسائل مهمی است که صنایع ما را با مشکل مواجه کرده و باعث شده است که سود شرکت های بورسی نسبت به دوره کند قبل تقریباً 50 درصد کاهش یابد.

  • این خوب نیست و باید با کمک سایر اعضای دولت جلوی این روند را گرفت و شاهد افزایش سودآوری و بهره‌وری شرکت‌های بورسی باشیم. این امر محقق نمی شود مگر با تعامل رئیس سازمان بورس با سایر اعضای دولت و اتفاقاً یکی از دلایلی که سیدی را انتخاب و به شورا معرفی کردم این است که بتواند تعامل خوبی با او برقرار کند. وزرای دولت و رؤسای سازمانهای مرتبط با بورس.

حجت الله سعیدیوی همچنین در حاشیه جلسه شورای عالی بورس و پس از انتخاب چهاردهمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

  • بازار سرمایه در سراسر جهان چالش های خاص خود را دارد. در سال های اخیر شاهد افزایش ریسک های بازار در ایران بوده ایم.

  • بخشی از آن ناشی از بلاتکلیفی و عدم تعادل در اقتصاد ایران و بخشی دیگر متاثر از تحولات سیاسی، اجتماعی و بین المللی است. اقتصاد ایران نیاز فوری به نرخ رشد سرمایه مثبت دارد. حل مشکلات بازار سرمایه و مسائل مرتبط با آن مقدمه تشکیل سرمایه را فراهم می کند.

  • امیدواریم با افزایش شفافیت، بهبود کارایی بازار، کاهش ریسک و حمایت از حقوق سهامداران بتوانیم در تشکیل سرمایه و کسب بازدهی مناسب از بازار سرمایه سهیم باشیم. برنامه اصلی مدیریت جدید بازار سرمایه کاهش ریسک در بازار و افزایش اعتماد به بازار سهام است.

اعضای شورای عالی بورس در جلسه فوق العاده ظهر امروز 29 شهریورماه به حجت الله سعیدی به عنوان عضو هیئت مدیره و رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رای دادند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43941

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.