• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

جایگزین تریدینگ ویو؛ بهترین پلتفرم هایی که کار تریدینگ ویو را انجام می دهند!

  • کد خبر : 40433
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
جایگزین تریدینگ ویو؛ بهترین پلتفرم هایی که کار تریدینگ ویو را انجام می دهند!

جایگزین تریدینگ ویو؛ پلتفرم های مشابه «TradingView»

Tradingview یکی از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی در بازار فارکس محسوب می شود؛ این پلتفرم با بیش از 60 میلیون تریدر و سرمایه گذار فعال، یکی از شناخته شده ترین نرم افزار ها در بین معامله گران به شمار می آید؛ اما ممکن است برخی هنوز به دلیل محدودیت ها، مانند دسترسی در کشورهای خاص یا هزینه اشتراک، به فکر جایگزینی برای TradingView باشند. در این مطلب قصد داریم تا گزینه های بهترین جایگزین تریدینگ ویو برای فارکس را معرفی و تعدادی از آن ها را با هم بررسی کنیم.

جایگزین تریدینگ ویو برای فارکس؛ لیست پلتفرم های جایگزین Tradingview در فارکس

معامله گران فاکتورهای متفاوتی را برای ترجیح دادن نرم افزاری بهتر نسبت به تریدینگ ویو توصیه می کنند؛ آن ها اعتقاد دارند که نرم افزار های دیگر باید در انتقال داده ها، بسیار سریع عمل کنند. همچنین پلتفرمی که بتواند ابزارهای معاملاتی مختلف را با قابلیت شخص سازی ارائه کند، بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بهترین گزینه های جایگزین تریدینگ ویو خواهیم پرداخت که تمام یا حداقل برخی از این نیاز ها را برطرف کنند:

  • وب سایت StockCharts
  • سایت اینوستینگ
  • متاتریدر 4 و 5

وبسایت StockCharts

وبسایت StockCharts یکی از گزینه های جایگزین برای سایت تریدینگ ویو محسوب می شود. این سایت با ارائه دسترسی به انواع چارت به همراه ابزارهای تحلیلی حرفه ای، به شما قدرت کنترل امور معاملاتی تان را می دهد. همچنین این پلتفرم با ارائه منابع مختلف و همچنین پیشنهادات متخصصان بازار، دید بهتری به معاملات شما می بخشد. در این وب سایت با بخش chartlist می توانید چارت های خود را سازماندهی کرده و در سریع ترین زمان ممکن به آن ها دسترسی داشته باشید. StockCharts در سیستم عامل های آنلاین مانند وب و پلتفرم هایی همچونiPhone و iPad نیز در دسترس قرار داد.

سایت اینوستینگ

 اگر در بازارهای مالی فعال هستید، حتما نام سایت investing را شنیده اید. در این وبسایت، می توانید به شکل کاملا رایگان از خدماتی مانند اخبار مربوط به بازار های مالی و همچنین ابزارهای بدون محدودیت در تحلیل ها استفاده کنید. چارت های این پلتفرم شباهت بسیار زیادی به نمودارهای تریدینگ ویو دارند؛ از این رو تعداد قابل توجهی از کاربران در سراسر دنیا از آن برای آنالیز های خود استفاده می کنند. Investing.com ابزاری با رابط کاربری ساده است که می توانید با اندیکاتورهای موجود در این وب سایت، تحلیل های دقیقی انجام دهید.

متاتریدر 4 و 5

بدون شک «برنامه جایگزین tradignview» برای معامله گران فارکس، “متاتریدر 4 و 5” بروکرها می باشد. MetaTrader، به عنوان یکی از شناخته شده ترین و قدرتمند ترین جایگزین های تریدینگ ویو، برای فارکس و بازار های مالی دیگر، مطرح گشته است.

این پلتفرم با ارائه نسخه های «MetaTrader 4» و «MetaTrader 5»، امکانات گسترده ای را در زمینه تحلیل فنی، معاملات خودکار اکسپرت (Expert Advisors)، اخبار و آلارم های قیمتی فراهم می آورد.

به ویژه برای کاربرانی که به دنبال جایگزین tradingview برای فارکس هستند، MetaTrader انتخابی ایده آل به شمار می رود. زیرا می توانند در کنار تحلیل، معاملات خود را هم بر اساس همان چارت انجام دهند.

علاوه بر این، پلتفرم متاتریدر دارای انجمنی بزرگ از توسعه دهندگان و معامله گران است؛ که امکان به اشتراک گذاری استراتژی ها، اسکریپت ها و اندیکاتور های سفارشی را فراهم می آورد.

جایگزین TradingView برای بک تست گرفتن

 بسیاری از پلتفرم ها نمی توانند جایگزین کامل و جامعی برای تریدینگ ویو باشند؛ برای مثال تعدادی از نرم افزار ها می توانند تنها در بخش خاصی، کارآمدی از خود نشان دهند. سایت GoCharting.com یکی از این دسته از پلتفرم ها است که در بک تست گرفتن از استراتژی های معاملاتی جایگزین مناسبی برای tradingview محسوب می شود. این سرویس که به عنوان paper trading در وب سایت gocharting موجود است، بر خلاف تریدینگ ویو، کاربران می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

وب سایت GoCharting؛ جایگزین تریدینگ ویو

یکی از بهترین گزینه های جایگزین تریدینگ ویو، پلتفرم GoCharting به شمار می آید.

پس از انتخاب پلتفرم جایگزین تریدینگ ویو مانند متاتریدر، برای افزایش آگاهی خود مقاله های لینک مستقیم دانلود متاتریدر 4 و 5 بروکر های فارکس، اندیکاتور سشن برای متاتریدر 4 و 5، کپی ترید در متاتریدر 4 و 5، تغییر لوریج در متاتریدر 4 و 5، اردرگذاری در متاتریدر 4 و … را در رسانه های با سابقه ارز های دیجیتال ازجمله کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz، ام کیو ال 5 mql5، سی ام سی مارکتس CMC Markets و دیگر سایت های معتبر مطالعه کنید.

نحوه اتصال حساب آلپاری به متاتریدر

متاتریدر 4 را از طریق کابین آلپاری و یا سایت دیجی تریدرز دانلود نمایید. سپس وارد نرم افزار متاتریدر شوید. توجه داشته باشید که روش اتصال حساب آلپاری به متاتریدر 5 تفاوتی با متاتریدر 4 ندارد؛ سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • باز کردن پنجره اتصال حساب: محیط نرم افزار متاتریدر، از منوی بالای صفحه بر روی «File» کلیک کنید. سپس گزینه «Login to Trade Account» را انتخاب نمایید تا پنجره مربوط به اتصال حساب برای شما باز شود.
  • ورود به حساب آلپاری: در پنجره جدید، اطلاعات ورود به حساب آلپاری را مطابق مشخصات ارائه شده در کابین شخصی خود، وارد کنید. برای این کار از “نام کاربری” خود در قسمت «Login» و از “کلمه رمز” در قسمت «پسورد» استفاده نمایید.

همچنین سرور حساب خود را مطابق اطلاعات ارائه شده در کابین خود، از منوی کشویی انتخاب کنید. در آخر بر روی دکمه «Login» کلیک کنید تا وارد حساب آلپاری در متاتریدر شوید.

نظر کارشناس و نتیجه گیری:

به طور کلی تحریم امکانات پولی تریدینگ ویو و همچنین غیر رایگان بودن برخی از ویژگی ها، باعث شده است تا بسیاری از معامله گران به پلتفرم های تحلیلی دیگری روی بیاورند. در این میان برخی از گزینه های جایگزین TradingView به طور کامل رایگان هستند؛ اما برخی دیگر صرفا می توانند در بخشی از سرویس ها به خوبی تریدینگ ویو عمل می کنند؛ با این حال قبل از انتخاب هر پلتفرمی، باید به امکانات آن توجه ویژه ای داشته باشید تا از تناسب آن ها با استراتژی هایتان اطمینان حاصل کنید. به نظر شما بهترین جایگزین تریدینگ ویو چیست؟ جواب خود را در کامنت ها برای ما بنویسید.

منابع:
کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz، جی 2 دات کام G2.com، استاک چارتس StockCharts

سوالات متداول:

آیا استفاده از امکانات پولی تریدینگ ویو برای ایرانیان ممنوع است؟

بله؛ اخیرا TradingView دسترسی به امکانات پولی خود را برای ایرانیان محدود کرده است.

آیا جایگزینی برای تریدینگ ویو وجود دارد؟

بله؛ سایت هایی مانند investing.com، انواع چارت ها را به همراه ابزار های مختلف تحلیلی به کاربران خود ارائه می دهند.

چرا ایرانیان باید از پلتفرم های جایگزین tradingview استفاده کنند؟

به دلیل مشکلات تحریمی در ویژگی های پولی tradingview و همچنین به صرفه نبودن حق اشتراک دلاری، بسیاری از تریدرها گزینه های جایگزین را ترجیح می دهند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40433

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.