• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

تاکید پزشکان بر تمرکززدایی تهران

  • کد خبر : 41859
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
تاکید پزشکان بر تمرکززدایی تهران

اکوایران: فعالان بخش خصوصی امروز مهمان رئیس جمهور منتخب بودند. در این جلسه بخش های مختلف اقتصادی در خصوص مشکلات موجود صحبت کردند و مسعود بیزیکیان پس از شنیدن مشکلات اعلام کرد که کمیته ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی، دانشگاه ها، صنعت، سازمان های دولتی مرتبط و وزارت امور خارجه تشکیل شود. تدوین طرح کارشناسی در حوزه اقتصاد.

اخبار اقتصادی؛ نکته دیگری که در این جلسه پزشکی به چشم آمد، مربوط به تمرکز زدایی از تهران بود. وی با این توصیه به فعالان اقتصادی توصیه کرد که مشاغل خود را از تهران خارج کنند. به گفته رئیس جمهور منتخب، باید صنعت و اقتصاد را به سمت شهرهای ساحلی و نزدیک دریا سوق دهیم زیرا با کاهش هزینه های واردات و صادرات و تامین آب و برق، هزینه تولید کاهش می یابد.

در این جلسه که در اتاق ایران برگزار شد، پزشکان گفتند: همه باید از حرف هایی که مبنای علمی دارد، ثابت است و در هیچ زمانی تغییر نمی کند، اطاعت کنیم. با علم و تجربه نمی توان بحث کرد. همه باید در مقابل سخنان درست و کارشناسی تعظیم کنند.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مجموع نظرات خبرگان مبنای عملکرد دولت چهاردهم خواهد بود، ادامه داد: اگر کسی راه درست را به ما نشان داد باید آن را دنبال کنیم. ظلم یعنی نپذیرفتن آنچه که درست است و آنچه را که می خواهیم انجام دهیم و نه آنچه که درست و کارشناسی است.

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، وی در این نشست خطاب به فعالان اقتصادی گفت: اگر کشور می خواهد پیشرفت کند با کمک شما خواهد بود. با وجود موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد نمی توان انتظار افزایش تولید داشت، برخی واسطه هستند و مالیات نمی پردازند اما فشار مالیات به سمت تولیدکننده است.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به تشکیل کمیته تدوین طرح کارشناسی در حوزه اقتصاد، ادامه داد: نمایندگان بخش خصوصی، دانشگاه ها، صنعت، سازمان های دولتی ذیربط و وزارت امور خارجه باید در این کمیته حضور داشته باشند. تعیین یک نقشه راه اقتصادی تخصصی این نقشه راه تکلیف هر بخش دولتی، دانشگاه، اتاق و بخش خصوصی را مشخص خواهد کرد. پس از تعیین وظایف این کمیته، هر سه ماه یکبار برای هر دستگاه تشکیل جلسه می‌دهد تا به میزان انجام وظایف خود و رسیدن به وظایف مربوطه پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: تمام تلاشم را برای زمینه سازی برای تولید و توسعه اقتصادی انجام خواهم داد. دولت چهاردهم با همکاری بخش خصوصی بستر توسعه اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41859

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.