به گزارش اخبار اقتصادی، در عملیات چهارشنبه دوازدهم مهرماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز کاری قبل 2263 واحد بالاتر بود و به سطح 269800 واحد رسید.

شاخص کل تعادل تبادل به همین ترتیب با رشد 3256 واحدی به عدد 715990 واحد رسید.

شاخص عمومی سپاه کادت نظامی با 85 واحد افزایش به 25929 دستگاه رسید. همچنین شاخص وزن برابر فروش آزاد با 781 واحد افزایش به 128 هزار و 988 واحد رسید.

یازدهمین روز خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه تغییر خالص از مالکیت قانونی به مالکیت حقیقی در بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی بود و 45 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

امروز نماد تفارس بیشترین هیجان را دارد. پول واقعی که 33 میلیارد تومب ارزش داشت. پس از تفارس، نمادهای فولاد، وتجارت، شپنا و وصالت بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر، بزرگترین ورودی پول واقعی متعلق به نمادهای حفارس، تجلی، وشر، وسینا و سپید بوده است.

نمادهای محرک های بازار سهام

امروز نمادهای شپدیس، خودرو، پاکشو و شستا نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در رشد داشتند. شاخص کل سهام آنها داشتند. روبروی شبندر دور و شپنا نمادهای قرمز رنگی بودند که بر شاخص اثر منفی گذاشتند.

در بازار ارز نمادهای آریا، تجلی و قاسینو بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، شپس و شوان بیشترین تأثیر کاهشی را داشتند. شاخص عمومی OTC داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار فعلی، نماد سامان بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن تکاردان و ساشاد قرار گرفتند. در فرابورس، دی، بمولد و نیان بیشترین تراکنش را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معامله جمع بورس اوراق بهادار به 29 هزار و 476 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 21 میلیارد و 768 میلیون تومان بود که 74 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 17 درصدی نسبت به روز گذشته به 3.525 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 7 روز کاری گذشته است.

تبادل

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد بورس اوراق بهادار که 587 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از میدکو، سامان بیشترین ارزش معاملات و حفارس با بیشترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفتند و پس از آن دو نماد فملی و ساشهید با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام میدکو با 690 میلیون و 191 هزار و 530 سهم در رتبه نخست قرار دارد. حفارس با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و رتبه سوم به دی. دو نماد شستا و فملی نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در رتبه بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 65 نماد با صف خرید و 48 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 16 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 127 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 7 درصد کاهش به 344 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

تبادل