• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

بهانه جدید بانک ها برای وام ندادن اعلام شد

  • کد خبر : 33599
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
بهانه جدید بانک ها برای وام ندادن اعلام شد

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، بر کسی پوشیده نیست که بانک ها باید قبل از بازپرداخت وام، وام بانکی و شرایط پیچیده و بعضا عجیبی را که برای متقاضیان وام ایجاد می کنند، پرداخت کنند و تقریباً همه از این فرآیندها مطلع هستند. .

با این حال، اخیرا اطلاعیه بانک ها در مورد پرداخت بدهی های بانکی تقریبا تمام بیلبوردهای شهر و فضای مجازی را با سود کم پر کرده است.

به نظر می رسد پس از سابقه رقابت بانک ها برای حواشی بالا در حوزه نرخ سود سپرده ها این بار زمان جذب سپرده قرض الحسنه و بازپرداخت وام با کارمزد کم فرا رسیده است. البته این داستان به راحتی به پایان نمی رسد.

به محض ورود به شعبه‌های همین بانک‌هایی که تبلیغات آن‌ها همه جا هست، در اولین قدم، عابر یا معاون اعتبار شعبه به شما می‌گوید که «امتیاز حساب شما باید به جایی برسد که بتوانید وام بگیرید و خب، در این مرحله، حتما باید چندین ماه سپرده گذاری کنید و…»، در نهایت، می توانید با توجه به مدت و مبلغی که سپرده اید، وام بگیرید؛ البته اگر مقدمه، اعتبارسنجی، تأیید و … را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. ضامن

گزارش های متعدد مردمی حاکی از آن است که برخی بانک ها با وجود انتشار آگهی های بزرگ مبنی بر بازپرداخت وام با کارمزد کم، نتوانسته اند اعتماد مشتریان خود را جلب کنند.

چند نفر از مشتریان یکی از این بانک ها از بی ادبی شعب در هنگام پرداخت علیرغم تکمیل پرونده و سپرده گذاری و … به خبرنگار ما گلایه کرده و می گویند: بانک می گوید اگرچه پرونده ما کامل است؛ بانک مرکزی وام ها را مسدود کرده و اجازه نمی دهد.»

شخص دیگری می گوید: شعبه به ما می گوید; «ما می توانیم معادل 50 درصد امتیاز حساب وام بدهیم»! اگر اینطور بود چرا از اول به ما نگفتند و بعد از چند ماه پول ما در بانک یکدفعه قوانینشان تغییر کرد؟

یکی از مشتریان بانک دیگری که مشخص می شود رئیس اعلامیه وام 300 میلیونی قرض الحسنه است، می گوید: پس از چندین ماه سپرده گذاری و ارائه ضامن و تکمیل پرونده، هرچند باید وام 200 میلیونی می گرفت. به امتیاز حساب من، اول گفتند؛ بعد از اعتراض ما گفتند: «وام ها قطع شده است و اجازه نداریم وام بدهیم». «بیش از 80 میلیون نمی توانیم به حساب شما وام بدهیم»!

و آنچه عجیبتر از اینهاست، موردی است که اخیراً در یکی از بانکهای بزرگ نیمه دولتی رخ داده است. مشتری این بانک می گوید: پس از چندین ماه واریز و تکمیل پرونده، وقتی نوبت به واریز وام رسید و از بانک پرسیدم که چرا واریز نشده است، به من گفتند; ماه گذشته یک روز غیبت کردید و بیمه شامل حال شما نشد، پس نمی توانیم وام را پرداخت کنیم.

خبرنگار تسنیم از مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی پرسید؛ «عدم غیبت و سابقه تأمین اجتماعی ناشی از مدل اعتبارسنجی جدید است؟» که قاسم پور در پاسخ به آن تاکید کرد: خیر، اصلاً چنین موردی در اعتبارسنجی نداریم.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف اعتبار برای اشخاص حقیقی با تصمیم بانک مرکزی به 300 میلیون تومان افزایش یافت، این در حالی است که بانک ها مجاز به استفاده از روشی متفاوت از روش قبلی هستند. مصوبات شورا در مورد نرخ و نحوه محاسبه نرخ وام اعطایی پولی و اعتباری با شرط رعایت حداکثر نرخ 4 درصد نرخ با تصویب قبلی هیأت مدیره بانک، مشروط به برای اخذ تاییدیه بانک مرکزی

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33599

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.