• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

بزرگ‌ترین تولید‌کننده طلا کدام کشور است؟

  • کد خبر : 43419
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
بزرگ‌ترین تولید‌کننده طلا کدام کشور است؟

تولید طلا در سال 2023 نسبت به سال گذشته افزایش یافت و چین همچنان در رتبه اول تولید طلا در جهان قرار دارد. این ویدئو به تحلیل وضعیت تولید طلا در جهان می پردازد.

اخبار اقتصادی، تولید طلا بخش مهمی از اقتصاد جهان است. بخشی از آن به دلیل تقاضای جواهرات است، بخشی دیگر به نیازهای سرمایه گذاری مربوط می شود.

طلا را می توان در نقاط مختلف جهان استخراج کرد. با این حال، حجم تولید آن از سال به سال متفاوت است و به جنبه هایی مانند پیشرفت های تکنولوژیکی، ثبات جغرافیایی و شرایط اقتصادی بستگی دارد.

تولید طلا در سال 2023 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به طور کلی تولید طلا در سال های اخیر روند افزایشی داشته است. در مجموع، طبق برآوردها، بین 3300 تا 3500 تن طلا در سال 2023 تولید خواهد شد.

در دوران همه‌گیری کرونا، به دلیل رکود اقتصادی و بحران‌هایی که دنیا در حال گذراندن آن بود، تولید طلا نیز کاهش یافته بود و تقاضا چندان زیاد نبود. با این حال، اکنون همه چیز دوباره بهبود یافته است.

در حال حاضر چین بزرگترین و اصلی ترین تولید کننده طلا در جهان است. این کشور از سال 2007 به مقام اول در زمینه تولید طلا دست یافته است.

رتبه دوم تولید طلا در سال 2023 متعلق به استرالیا است. روسیه در جایگاه سوم قرار دارد.

نکته جالب در مورد چین این است که علاوه بر تولید طلا، از نظر مصرف نیز رتبه اول را در جهان دارد. دلیل مصرف زیاد طلا در این کشور از یک سو جمعیت زیاد و از سوی دیگر گرایش های فرهنگی این کشور به طلا است.

توضیحات بیشتر در مورد تولید طلا در چین و کاربردهای آن در جهان در ویدئوی بالا مورد بحث قرار گرفته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43419

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.