به گزارش اخبار اقتصادی، در عصر تلفن های همراه هوشمند، فرآیند ویرایش عکس به سرعت در حال پیشرفت است. از بهبود رنگ ها تا تغییر سطح نور.

به گزارش بی بی سی، اما اکنون ابزار جدیدی بر روی گوشی های هوشمند که توسط هوش مصنوعی توسعه یافته است، بحث هایی را در مورد تأثیرات آن بر دنیای عکاسی به راه انداخته است.

جدیدترین گوشی های هوشمند گوگل با نام های «پیکسل 8» و «پیکسل 8 پرو» یک گام فراتر از سایر رقبای خود پیش رفته اند. این گوشی ها می توانند از هوش مصنوعی برای تغییر حالات چهره در عکس ها استفاده کنند.

همه ما این تجربه را داشته ایم که کسی در یک عکس دسته جمعی به دوربین نگاه نمی کند یا لبخند نمی زند. تلفن های همراه گوگل اکنون می توانند تصاویر شما را جستجو کنند و حالت های چهره و لبخند مناسب را از عکس های قدیمی انتخاب کرده و از آنها برای ویرایش عکس های جدید استفاده کنند. گوگل این ویژگی را Better Shot نامیده است.

این ابزار جدید گوگل همچنین به کاربران اجازه می دهد تا عناصر ناخواسته را در عکس جابه جا یا تغییر اندازه دهند و با قابلیتی به نام «ویرایشگر جادویی» جاهای خالی را پر کنند. این ویژگی از طریق “یادگیری عمیق” کار می کند. یک الگوریتم هوش مصنوعی که با در نظر گرفتن محیط کلی عکس، نحوه پرکردن فضای خالی را درک می کند. این الگوریتم برای انجام وظیفه فعلی خود از اطلاعات میلیون ها عکسی که قبلاً بررسی کرده است استفاده می کند.

معرفی این ویژگی جدید سوالاتی را در مورد تاثیر آن بر عکاسی ایجاد کرده است. اکثر کارشناسان فناوری، فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل را رویدادی منفی توصیف کرده اند که باعث می شود مردم به طور خطرناکی اعتمادشان را به محتوای آنلاین از دست بدهند. با این حال، گوگل در پاسخ به انتقادات اعلام کرده است که این ویژگی چیزی را “جعل” نمی کند.

کیفیت دوربین و نرم افزار یکی از ویژگی های مهم گوگل برای رقابت بهتر با رقبای خود از جمله سامسونگ و اپل است. اگرچه منتقدان نسبت به ابزارهای هوش مصنوعی گوگل محتاط هستند، اما همه آنها کیفیت تصاویر ثبت شده توسط جدیدترین تلفن های همراه این شرکت را تحسین می کنند.