• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

بانک مسکن: ارتباطی با فروشگاه های خارجی نداریم

  • کد خبر : 32071
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
بانک مسکن: ارتباطی با فروشگاه های خارجی نداریم

به گزارش اخبار اقتصادی، با توجه به وجود پلتفرم های ناامنی که از عدم ارتباط با فروشگاه های خارجی مانند گوگل پلی شکل گرفته است، بسیاری از کاربران ایرانی نگران این هستند که نرم افزار بانکی خود را از کدام منابع معتبر دانلود کنند.

مهدی کاووسی فر، رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن وی در گفت و گو با رکنا با اشاره به وجود دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش هر چه بیشتر این خسارات و جلوگیری از سوء استفاده هکرها، اظهار کرد: با توجه به الزام بانک مرکزی مبنی بر اینکه تمامی بانک ها موظف به ارائه هستند. از طریق سایت رسمی بانک، انتشار همراه بانک همیشه و فقط در سایت های رسمی و فروشگاه های رسمی ایران است.

کاووسی فر با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین بانک مسکن و فروشگاه های خارجی وجود ندارد، تاکید کرد: در فاز فعلی به دلیل عدم ارتباط و امکان رصد و نظارت بانک های مراجع خارجی، مراجع خارجی به فروشگاه های خارجی مراجعه می کنند. نمی توان منبع مناسب و مطمئنی برای دانلود نرم افزارهای بانکی برای مردم در نظر گرفت.

بنابراین اطلاع رسانی و کاهش نگرانی کاربران از مواردی است که بانک مسکن نیز با ابزارهای مختلف آن را دنبال می کند. کاووسی فر در این خصوص اظهار داشت:

با توجه به اهمیت این موضوع، همواره از طریق فرم های مختلف از جمله در بروشور، کارت بانکی، وب سایت رسمی و … اطلاعات و هشدارهای لازم به مشتریان داده شده است و این بانک در حال حاضر هیچ ارتباطی با فروشگاه های خارجی ندارد.

فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی از جمله بازار و مارکت قبلاً بارها اعلام کرده‌اند که در ارتباط مستقیم با بانک‌ها برای تایید و بررسی مجوزهای رسمی و ارائه نسخه‌های اورجینال گوشی‌های همراه هستند. در این راه مشاوره با آنها یکی از مطمئن ترین راه هایی است که می تواند دسترسی به نرم افزارهای بانکی را تسهیل کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32071

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.