• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

بازار سهام در میان تعطیلات رشد کرد

  • کد خبر : 43286
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
بازار سهام در میان تعطیلات رشد کرد

اکوایران: در روز بین دو روز تعطیل، بورس تهران افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز شنبه 3 شهریور 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 15 هزار و 262 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 52 هزار و 471 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با افزایش ۲۸۶۷ واحدی در عدد ۶۴۱ هزار و ۸۹۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 69 واحد رشد به رقم 20 هزار و 866 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 413 واحد افزایش به 110 هزار و 556 واحد رسید.

ورود پول واقعی به بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت قانونی مثبت بود و 100 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

نماد فولاد امروز بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داد که ارزش آن به 49 میلیارد تومان رسید. پس از فولاد، نمادهای فملی، وبانک، شپنا و مودان بیشترین ورود پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروجی پول واقعی مربوط به نمادهای کماسه، کغار، شارک، کایزد و سلیم بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس و فرابورس.

امروز نمادهای فملی، فولاد و وشتا، نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای فخوز، فولج و چارک نمادهای قرمز رنگی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نمادهای کغر، آریا و فاذر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل و نمادهای فجهان، ددانا و بپس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد فولاد بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و فملی و تفارس با بیشترین تعداد معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند. خانور، سلیم و فزر بیشترین معاملات فرابورس را انجام دادند.

پرمعامله ترین سهام

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص داد که ارزش آن به 46 میلیارد تومان رسید.

پس از فولاد، تفارس بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و فملی با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد وبملت و فاذر با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با 308868292 سهم در رتبه اول قرار دارد. شستا با بیشترین حجم معاملات در رتبه دوم و فاذر در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد وبملت و فولاد نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار دارند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز شنبه 290 نماد با صف خرید و 140 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 176 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 784 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 42 درصد افزایش به 428 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030603

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43286

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.