• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

بازار سهام سبز شد/ فملی و فولاد در صف اول بازار

  • کد خبر : 34544
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
بازار سهام سبز شد/ فملی و فولاد در صف اول بازار

اکوایران: نمادهای مروز فملی، فولاد و تفارس سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز شنبه هفتم بهمن ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 3 هزار و 363 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 126 هزار و 855 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد 5 هزار و 413 واحدی در 733 هزار و 377 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با رشد 214 واحدی به 25 هزار و 494 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش یک هزار و 987 واحدی به سطح 135 هزار و 739 واحد رسید.

خروج پول واقعی از بورس

روز شنبه برای یازدهمین روز متوالی، خالص تغییر اموال حقوقی به حقیقی در بازار منفی شد و 97 میلیارد تومبی پول واقعی از بورس خارج شد.

امروز نماد D بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 44 میلیارد توکن بود. پس از دی، نمادهای وملی، شستا، وبسادر و آسیاتک بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورود ارز واقعی از نمادهای ارفع، ثمسکان، سمره، کالا و ولماس بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فملی، فولاد و تفارس نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای هخشتی، پارس و صبا نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای هرمز، ارفع و انتخاب بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای توش، مارون و ددانا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بورس جاری، نماد دیتام بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن ساشهید و شستا قرار گرفتند. فسبا، نخریس و کرومیت بیشترین معاملات را در بازار فرابورس انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 21 هزار و 488 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 12.613 میلیارد تومان بود که 59 درصد از ارزش کل معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 4 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 4.74 میلیارد تومان رسید.

021107

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات جاری نماد کرومیت بیشترین ارزش معاملاتی را دارد. بورس اوراق بهادار که 97 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از کرومیت، تفارس بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و ساشاهد با بیشترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد شستا و ثانوسا با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام پارس با 400 میلیون سهم در رتبه نخست قرار دارد. کرمان با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و دیتام در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد خودرویی و شستا نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز شنبه 89 نماد با صف خرید و 31 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 99 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 291 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 26 درصد افزایش به 230 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021107

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34544

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.