• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

افزایش اونس جهانی طلا از 1950 دلار در 13 ژوئیه

  • کد خبر : 18693
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۴۰
افزایش اونس جهانی طلا از 1950 دلار در 13 ژوئیه

اقتصاد شفقنا: قیمت طلا در روز پنجشنبه نزدیک به بالاترین حد یک ماهه ثابت ماند زیرا آمارهای تورم ضعیف تر از حد انتظار آمریکا باعث شد که فدرال رزرو کمتر تندخویی نشان دهد، در حالی که مس با چشم انداز اقدامات محرک بیشتر در چین، بزرگترین واردکننده نفت، تقویت شد.

به گزارش سرویس ترجمه اقتصادی شفقنا، پس از آن که داده ها نشان داد تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در ماه ژوئن کمتر از حد انتظار افزایش یافته است، فلز زرد بهترین افزایش روزانه خود را در بیش از دو ماه گذشته ثبت کرد.

این قرائت نشان داد که افزایش نرخ بهره تهاجمی توسط فدرال رزرو ایالات متحده در سال گذشته نتیجه داد و این بانک ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رفت، موضع منفی خود را کاهش دهد.
این سناریو نشان دهنده فشار کمتر بر طلا به دلیل نرخ های بهره بالا است که در غیر این صورت فشار زیادی را بر فلز زرد در سال گذشته وارد کرد.
نرخ بالای استقراض هزینه فرصت نگهداری دارایی های غیرقابل کار مانند طلا را افزایش می دهد.
ضعیف‌تر شدن دلار که پس از رسیدن شاخص CPI به پایین‌ترین حد خود در 15 ماه گذشته رخ داد، به نفع طلا و سایر کالاهای دلاری بود. با وجود کاهش نرخ CPI، تورم بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است.
این احتمالاً باعث افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی در کوتاه مدت خواهد شد، زیرا بازارها معمولاً حداقل 25 واحد پایه در آخرین جلسه ژوئیه تخفیف می دهند. چندین مقام فدرال رزرو همچنین افزایش بیشتر نرخ بهره را در ماه‌های آینده نشان دادند و هشدار دادند که تورم اصلی سرسختانه بالاست و تهدیدی برای کاهش نرخ دارد.
در اوایل سال جاری، فدرال رزرو نرخ‌ها را حداقل 50 واحد پایه بالاتر از 5.25 درصد فعلی تعیین کرد، اگرچه داده‌های ضعیف مشاغل و شاخص ضعیف قیمت مصرف‌کننده ممکن است این موضع را در جلسه ژوئیه تغییر دهد.
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز پنج‌شنبه به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید، زیرا داده‌های ضعیف تورم ایالات متحده به این شرط‌ها دامن زد که رشد اقتصاد جهانی در سال جاری آنطور که قبلاً تصور می‌شد بدتر نخواهد شد.
معاملات آتی مس پس از افزایش 2.4 درصدی در جلسه قبل با 0.2 درصد افزایش به 3.8595 دلار در هر پوند رسید. این فلز قرمز همچنین با این گمانه زنی حمایت شد که چین، بزرگترین واردکننده مس جهان، اقدامات محرک بیشتری را برای حمایت از بهبود اقتصادی کندتر ارائه خواهد کرد.
گزارش‌های متعدد رسانه‌های دولتی چین نشان می‌دهند که دولت به هزینه‌های مالی بیشتر نزدیک شده است.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=18693

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.