• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

بازگشت طلا به روند مثبت

  • کد خبر : 42592
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
بازگشت طلا به روند مثبت

اکوایران: با پیش بینی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر، قیمت طلا دوباره افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا روز سه شنبه (16 اوت) افزایش یافت و تحلیلگران خاطرنشان کردند که چشم انداز فلز زرد همچنان مثبت است. زیرا آخرین اظهارات مقامات فدرال رزرو و داده ها نشان می دهد که کاهش بزرگ نرخ بهره در ایالات متحده در راه است.

به گزارش بلومبرگ، تا ساعت 15:04 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با 0.3 درصد افزایش به 2413 دلار در هر اونس رسید. این فلز گرانبها در روز گذشته شاهد افت 3 درصدی قیمت بود که ناشی از افت بازارهای جهانی به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا بود. معاملات آتی طلا با 0.5 درصد افزایش به 2455 دلار رسید.

سیاست گذاران فدرال رزرو با این ایده که گزارش ضعیف تر از حد انتظار بازار کار در ماه ژوئیه به معنای سقوط آزادانه اقتصاد به سمت رکود است، مقاومت کردند، اما هشدار دادند که کاهش نرخ بهره برای جلوگیری از وقوع آن ضروری است.

جیووانی استانوو، کارشناس UBS، می‌گوید: «طلا در روزهای اخیر به دلیل فروش فلز زرد نوسان داشته است. درخواست‌ها برای وجوه بیشتر در سایر دارایی‌ها احتمالاً منجر به فروش برخی از ذخایر طلا برای جلوگیری از ضرر شده است. سایر سرمایه گذاری ها

وی گفت: ما چشم انداز مثبت خود را برای فلز زرد حفظ کرده ایم و انتظار داریم قیمت طلا تا پایان سال جاری به 2600 دلار برسد. مرحله بعدی افزایش قیمت طلا زمانی است که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد.

معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو در سال 2024 نرخ بهره را 13.1 درصد کاهش دهد و احتمال کاهش نیم درصدی در ماه سپتامبر از 10 درصد در هفته گذشته به 81 درصد افزایش یافته است.

طلا در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی به عنوان دارایی امن در نظر گرفته می شود و زمانی که نرخ بهره پایین است، فلز زرد با عملکرد مثبت همراه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42592

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.