به گزارش اخبار اقتصادی، رابین لی، موسس شرکت چینی «بایدو» اعلام کرد که هوش مصنوعی این شرکت به سطحی قابل مقایسه با «چت GPT 4»، سیستم پیشرفته هوش مصنوعی شرکت آمریکایی «Open AI» رسیده است. “.

به گزارش بلومبرگ، مدیر بایدو همچنین اظهار داشت که چین اکنون می تواند در توسعه هوش مصنوعی با ایالات متحده رقابت کند.

روز سه شنبه (25 اکتبر) رابین لی هوش مصنوعی این شرکت را با نام “Ernie 4.0” در پکن معرفی کرد و توانایی خود را در پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات پیچیده در کمترین زمان ممکن به نمایش گذاشت.

به گفته بایدو، Ernie 4 از نظر پیچیدگی و قابلیت های کلی با GPT Chat برابری می کند. علاوه بر این، تعداد کاربران این چت بات از مرز 45 میلیون نفر فراتر رفته است، اما هنوز با نزدیک به 180 میلیون کاربر چت GPT فاصله دارد.

بایدو که اغلب “گوگل چین” نامیده می شود، امیدوار است از هوش مصنوعی برای پیشی گرفتن از رقبای داخلی از جمله گروه علی بابا و تنسنت که سایر بخش های اینترنت در چین را کنترل می کنند، استفاده کند.

بایدو در حال سوار شدن بر موجی از سرمایه گذاری های عظیم در چین است که پس از راه اندازی chat gpt در ایالات متحده آغاز شد. بایدو و دیگر شرکت های چینی می خواهند یک پلتفرم نسل بعدی برای بزرگترین بازار اینترنت جهان بسازند.

این شرکت‌های چینی در تلاش برای رقابت با شرکت‌های آمریکایی، از مایکروسافت گرفته تا گوگل هستند، اما تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی چین به پیشرفته‌ترین ریزتراشه‌هایی که امکان آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کنند، می‌تواند بر پیشرفت چین در این زمینه تأثیر بگذارد.

به دلیل پیچیدگی زیاد مدل های هوش مصنوعی، طبقه بندی آنها از نظر ظرفیت و قدرت دشوار است. با این حال، سوالاتی که رئیس شرکت بایدو از Ernie 4 پرسیده است نشان می دهد که این سیستم هوش مصنوعی در مقایسه با اولین مدل هوش مصنوعی چین که پس از شروع چت GPT رونمایی شد، قدرتمندتر است. ارنی 4 به سوالاتی در مورد املاک، مسائل ریاضی پاسخ داد و رمانی در مورد دنیای هنرهای رزمی باستان نوشت.

در ماه ژوئن، بایدو اعلام کرد که قابلیت‌های کلی یکی از نسخه‌های قبلی Ernie از چت GPT 3.5 پیشی گرفته است. علاوه بر این، شرکت در آن زمان گفت که مهارت های زبان چینی ارنی بسیار بهتر از چت gpt 4 است.

بایدو اکنون امیدوار است که سیستم هوش مصنوعی Ernie بتواند به یکی از مشاغل اصلی این شرکت تبدیل شود.

شرکت بایدو مانند سایر رقبای ملی خود از حمایت کامل دولت چین در توسعه هوش مصنوعی برخوردار است زیرا این فناوری نه تنها توانایی تقویت صنایع مختلف را دارد بلکه می تواند کمک زیادی به اقتصاد کشور کند. در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است.