• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

آیا 13 صفر برای خرید طلا خوش یمن است؟

  • کد خبر : 43111
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
آیا 13 صفر برای خرید طلا خوش یمن است؟

قیمت دلار و طلا یک کانال افزایش یافت/ چهار دلیل برای بازگشت قیمت های بازار از زیر وجود داشت/ بازار محدوده مهم طلا را مشخص کرد/ حباب ارز از پایین عقب نشینی کرد/ خرید طلا 13 صفر به فال نیک گرفت. ?

روایتی که برای بازار ایجاد شده، به فال نیک گرفته است، در حالی که روایات دینی می گویند سیزدهم صفر روز مبارکی نیست، برخی اعلام می کنند که خرید طلا می تواند این روز را فرخنده کند. معامله گران می گویند با این روایت، تحرکات خرید در بازار به وجود آمد. البته متدینین بر بی اساس بودن این ماجرا اصرار دارند، اما همین حرف غیرمستند یکی از دلایل بازگشت قیمت ها عنوان می شود.

علاوه بر این، سه دلیل دیگر برای بازگشت بازارها وجود داشت. اشباع فروش در نقاط پایین، عدم تزریق از سوی بازارسازان و مقاومت قیمت سکه حواله در برابر کاهش.

روز شنبه اشاره شد که بازارها در پایین ترین حد فروش بیش از حد هستند و در صورت بازگشت قیمت می تواند این اشباع را خالی کند. با بازگشت قیمت درهم از پایین ترین سطح، گروهی از معامله گران معتقد بودند که بازارساز احتمالا تزریق درهم به بازار را متوقف کرده است.

علاوه بر این، روز شنبه صحبت از خرید یک نهنگ در بازار مبادلات ارزی بود. با وجود اینکه قیمت ارز نقدی و بازارها در روز شنبه روند نزولی داشت، اما قیمت ارز حواله ای در کانال 43 میلیونی قیمتی داد که منتسب به خرید یک نهنگ در این بازار بود. عده ای روز یکشنبه با اشاره به رکود بازار سکه حواله، این بازار را هوشمند دانسته و معتقدند به دلیل همین بازار است که قیمت ها عقب نشینی کرده است.

حال اینکه از این به بعد چه اتفاقی برای قیمت می افتد به چند پارامتر بستگی دارد. مهمترین پارامتر بازار برای معکوس کردن روند، ورود خریداران جدید و پول به بازار است. اگر خریدار وارد بازار شود و قیمت ها از منطقه ضرر عبور کند، روند معکوس رخ می دهد. اما اگر نرخ نتواند از این مرز در بازده قیمت عبور کند، نرخ دوباره پایین خواهد آمد. محدوده مهم بازار طلای ذوب شده برای معکوس شدن روند تثبیت قیمت ها بین 15 میلیون و 210 هزار تومان و 15 میلیون و 280 هزار تومان است.

سیر تحول قیمت های بازار در روز یکشنبه دو نیمه متفاوت داشت. در ترم اول، قیمت ها شروع به کاهش کرد، اما در ترم دوم از کف فاصله گرفت و افزایش یافت. قیمت دلار و طلای مذاب که روز شنبه کانال را از دست داده بود، روز گذشته به کانال بالا بازگشت و ارز از انتهای کانال 41 میلیونی فاصله گرفت.

بازار ارز هرات از روز یکشنبه آغاز شد، در حالی که این بازار شنبه شب به مناسبت استقلال افغانستان و یک تعطیل رسمی تعطیل شد. تنها روز یکشنبه قیمت دلار هرات در کانال قیمت صبح وارد بازار شد و قیمت دلار از 57 هزار و 630 تومان آغاز شد. قیمت دلار هرات در نیمه اول سال به دلیل منفی شدن نرخ درهم کاهش یافت و به 57 هزار و 540 تومان رسید. اما در ادامه مذاکرات و در نیمه دوم قیمت دلار هرات دوباره افزایش یافت و به بالای کانال 58 هزار تومانی بازگشت.

قیمت درهم با اختلاف منفی 90 تومانی به 15800 تومان رسید و در نیمه اول سال به 15770 تومان کاهش یافت. اما در نیمه دوم سال قیمت درهم از این منطقه بازگشت و با قیمت 15 هزار و 850 تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت ارز با 40 میلیون و 900 هزار تومان باز شد و به 41 میلیون و 600 هزار تومان رسید. حباب ارز نیز رو به افزایش بود و در نهایت با رشد یک درصدی از کف 16 درصدی فاصله گرفت.

قیمت طلای مذاب از کف 15 میلیون شروع شد و در نیمه اول به کانال پایینی سقوط کرد. اما در ادامه قیمت طلا در معاملات شبانه افزایش یافت و به 15 میلیون و 129 هزار تومان رسید.

به گفته تحلیلگران، اگر اخبار تنش در منطقه به بازار نرسد و بازار شور و نشاط خاصی نداشته باشد، روز دوشنبه با بازگشایی بازار جهانی و ورود قیمت طلا، این متغیر بار دیگر سنگینی می کند. بازار

تحلیلگران بر این باورند که در ابتدای بازار ممکن است قیمت انس به روند صعودی خود ادامه دهد و ارقام جدیدی در این بازار به ثبت برسد، اما بعید است این حرکت انس پایدار باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43111

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.