• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

آیا امید به کاهش رکود در چین محقق خواهد شد؟

  • کد خبر : 37400
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
آیا امید به کاهش رکود در چین محقق خواهد شد؟

اقتصاددانان انتظار دارند چین در ماه مارس به مسیر رشد بازگردد و به این ترتیب شاخص مدیران خرید بخش مولد این کشور برای این ماه را 49.9 واحد پیش بینی کرده اند. امید به کاهش رکود در بزرگترین اقتصاد کالامحور جهان باعث شد که سنگ آهن و فولاد در روزهای پایانی ماه مارس از پایین‌ترین سطح ۹ ماهه خود که در اواسط ماه جاری ثبت شده بود، اندکی فاصله بگیرند، حتی اگر پیش‌بینی شده باشد. نظر اقتصاددان شرکت کننده محقق می شود: طبق نظرسنجی رویترز، چینی ها همچنان با رکود مواجه هستند.

اخبار اقتصادی، سطح 50 واحدی در شاخص مدیران خرید، حد و مرز سنجش رکود و رونق در هر بخش است. داده های رسمی چین از شاخص مدیران خرید بخش تولید این کشور نشان می دهد که از اکتبر سال گذشته تا فوریه 2024، یعنی برای 5 ماه متوالی، اقتصاد چین در بخش تولید با رکود مواجه بوده است. در این شرایط تحلیلگران تداوم رکود در بخش تولیدی را برای اسفندماه یعنی شاخص مدیران خرید 49.9 واحدی پیش بینی می کنند.

شاخص رسمی مدیران خرید چین بهبود می یابد

شاخص رسمی مدیران خرید چین برای ماه مارس در 30 این ماه منتشر می شود، اما تحلیلگران پیش بینی کرده اند که شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی چین برای این ماه 49.9 باشد. این رقم اگرچه فاصله محدودی با مرز 50 واحدی که حد رکود و رونق است دارد، اما این رقم نسبت به سطح این شاخص در ماه های گذشته بهبود یافته است و در صورت تحقق این پیش بینی مثبت، فعالان بازار کالا امیدواریم که چین قدم به قدم از رکود خارج شود.

شاخص مدیران خرید بخش تولید چین در ژانویه امسال 49.2 و برای فوریه 49.1 واحد اعلام شد. البته بخشی از این کاهش تمایل به خرید در پی تعطیلات در سال نو و سپس سال نو چینی بود که امسال با سال نوی چینی در فوریه مصادف شده است. به طور سنتی انتظار می رود که فعالیت صنعتی در ماه مارس افزایش یابد و در واقع اقتصاد چین در سومین ماه سال از رکود خارج شود.

پایین ترین رکود مدیران خرید چین

کمترین شاخص مدیران خرید رسمی چین از زمان ثبت این داده ها از سال 2005، در فوریه 2020 و در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور و قرنطینه سخت ثبت شده است. در آن زمان، شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی چین 35.7 واحد اعلام شد. از یک طرف محدودیت های قرنطینه کرونا خرید مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده و با کاهش مواجه شد. از سوی دیگر، واحدهای صنعتی در چین در این زمان مجبور به تعطیلی بیشتر فعالیت‌های تولیدی خود برای مهار ویروس کرونا شدند و این امر به رکود در بخش تولید دامن زد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37400

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.