• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان 50 درصد

  • کد خبر : 43561
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان 50 درصد

به گزارش اخبار اقتصادی، سامانه یکپارچه ماشین های جانبازان وی در اطلاعیه ای اعلام کرد: ب- در راستای اجرای فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد و بیشتر، مشروط به تصویب نامه هیأت محترم وزیران شماره 1 لایحه بودجه. قانون 1402 کل کشور در خصوص واگذاری خودرو به خانواده های معزز شهدا و جانبازان به اطلاع ایثارگران می رساند جهت ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت های واردکننده به آدرس ایمیل janbazan saleauto.ir مراجعه فرمایید.

گفتنی است، از آنجایی که تعداد قابل توجهی از جانبازان عزیز در فراخوان قبلی عدم مشارکت در روش واردات خودرو توسط شرکت های واردکننده را انتخاب کرده اند، با توجه به نظارت های مکرر بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصمیم گرفته می شود تا فرصتی جدید به همه جانبازان سرافراز بدهید. همچنین با توجه به تغییر لیست خودروهای اعلام شده توسط شرکت ها از نظر سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودروهای جدید توسط شرکت های واردکننده خودرو، پس از انتخاب مجدد خودرو در این مرحله راحت است. ) فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودروی انتخاب شده برای امضای قرارداد (مطابق با مدل پیشنهادی قرارداد پیوست) و انجام مراحل ثبت سفارش، اخذ مجوزهای لازم و پیگیری ارز اختصاص داده شده به شرکت های طرف قرارداد اعلام شد.

توجه و دقت نظر در رعایت نکات زیر در اقدامات و تصمیمات جانبازان عزیز ضروری است:

سامانه یکپارچه از تاریخ 1403/06/10 آغاز و به مدت 10 روز کاری برای عزیزان ایثارگر بازگشایی خواهد شد.

– برای مشمولان واردات خودرو 5 اولویت انتخاب خودرو در نظر گرفته شده است.

– با توجه به حداقل و حداکثر محدودیت تعداد برخی خودروها، پیشنهاد می شود در صورت عدم انتخاب اولویت های خودرو، موضوع تخصیص خودرو به صورت سیستمی انجام شود.

– ارزش خودروهای انتخابی برابر با مقدار FOB می باشد.

-بدیهی است پس از پایان مهلت 10 روزه، انتخاب و تخصیص خودرو به مدت 3 روز بر اساس محدودیت تولید و عرضه برخی از انواع خودروها از اولویت های انتخابی بوده و جزئیات سفارش برای پیشکسوتان قابل مشاهده خواهد بود.

بر اساس بند 5 این اطلاعیه، در صورتی که انتخاب نظام مند اولویت ها مورد رضایت ایثارگران محترم نباشد، ایثارگران می توانند نسبت به عدم شرکت در طرح واردات شرکتی و انتخاب واردات توسط فرد فیزیک (جانباز) اقدام نمایند. .

– پیشکسوتان محترم پس از انتخاب و تعیین تکلیف خودرو جهت انعقاد قرارداد و ادامه مراحل ثبت سفارش به شرکت های واردکننده معرفی می شوند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43561

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.