• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

مسافران نوروزی در این 4 روز خطرناک مراقب باشند + اسامی استان های سرخ رنگ با باران سیل آسا

  • کد خبر : 36968
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
مسافران نوروزی در این 4 روز خطرناک مراقب باشند + اسامی استان های سرخ رنگ با باران سیل آسا

اخبار اقتصادی، عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب کشوری تاکید کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح قرمز از سوی سازمان هواشناسی به دلیل وقوع بارندگی های قابل توجه، از ساعات پایانی روز دوشنبه 7 اسفند لغایت ظهر چهارشنبه اول فرودین و ویژه سه شنبه 7 اسفندماه . 29 در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین هشدار نارنجی برای منطقه وسیعی از ایران تا روز پنجشنبه 11 فروردین برای استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی. تهران، البرز، قزوین، اصفهان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قم، مازندران، فارس، بوشهر، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، گیلان، کرمان، همدان و مرکزی و سوابق آن میزان بارش باران و جاری شدن سیل باعث شد تا وزارت نیرو اخطاریه سیل صادر کند.

بزرگزاده افزود: با توجه به سوابق سیلابی که در گذشته به دلیل همین میزان بارندگی تجربه کرده ایم، پیش بینی ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو این است که آب رودخانه ها بالا رفته و معابر و جاده ها بالا می روند. آب گرفتگی شود. .

سخنگوی صنعت آب کشور تاکید کرد: این روزها دستگاه های اجرایی مختلف مشغول فعالیت های فشرده پایان سال هستند، بنابراین لازم است به این موضوع توجه ویژه ای شود و با هم افزایی، مدیریت سفرهای نوروزی صورت گیرد. در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: شهروندان محترم می توانند با انتخاب و تعیین زمان، مسیر و مقصد صحیح سفر با توجه به فعالیت سامانه بارشی از خطرات احتمالی سیل در امان باشند. اهالی و مسافران گرامی نوروزی لطفا از تردد و توقف در جاده ها و حاشیه رودخانه ها و جاده های کوهستانی که احتمال رانش زمین و ریزش مصالح سنگی وجود دارد خودداری کنند. همچنین مردم باید توجه داشته باشند که از رودخانه ها و سازه ها و پل های سیل زده عبور نکنند.

سخنگوی صنعت آب کشور تاکید کرد: لازم است عشایر محترم کشورمان در زمان تعیین زمان کوچ ملاحظات لازم را مد نظر قرار داده و از جابجایی و استقرار در بستر رودخانه ها، مسیل ها و آبراهه ها در طول مدت زمان طولانی خودداری کنند. مهاجرت.

وی با بیان اینکه آمادگی کافی و حداکثری تمامی دستگاه های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه های عملیاتی ضروری است، گفت: پاکسازی و بازگشایی کامل آبراه های مواجه با مشکل کاهش جریان آب به ویژه در سازه های تقاطع مراکز پرجمعیت و … تخلیه مراکز پرجمعیت و اماکن در معرض سیل باید در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان مختلف و شهروندان محترم و مسافران نوروزی شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم و نوروز و بهار برای همه مردم عزیز ایران سلامت و شادی باشد.

هشدار وزارت نیرو به مسافران نوروزی

لازم به ذکر است روز گذشته وزارت نیرو با صدور اطلاعیه ای و اخطاریه سیل در 5 استان جنوب غرب کشور از همه مردم و مسافران خواست تا در سفرهای خود از 8 اسفند احتیاط لازم را به عمل آورند.

دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت نیرو در این اطلاعیه تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و اعلام هشدار قرمز برای 5 استان خوزستان، کهگیلویه و. بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام از مردم و مسافران نوروزی خواهشمند است برای حفظ جان و مال خود از ایستادن و تردد در رودخانه ها خودداری کرده و تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پیش بینی ها نشان می دهد که میزان و شدت بارندگی در برخی نقاط به ویژه خوزستان و برخی استان های همجوار بسیار زیاد است و در برخی نقاط شدت بارندگی بیش از 200 میلی متر پیش بینی شده است.

این حجم از بارندگی در نقطه خاصی احتمال آبگرفتگی معابر و مسیرها و اشباع شدن خاک در اثر بارندگی های اسفند ماه، آب شدن برف ها در اثر گرم شدن هوا، همزمانی بارندگی ها با افزایش را افزایش می دهد. در سفر به نوروز خطرات احتمالی در استان های مذکور افزایش یافته است

در این آگهی تاکید شده است؛ با عنایت به اینکه استان های مذکور به ویژه استان های خوزستان، لرستان و کرمانشاه از مقاصد اصلی گردشگری برای گردشگران در ایام نوروز هستند، تمامی شرکت های وزارت نیرو به ویژه شرکت های آب و فاضلاب باید در این زمینه حضور داشته باشند. هشدار بالا، علاوه بر سایر سازمان ها و ارائه دهندگان خدمات، تمام آمادگی های لازم را برای مدیریت شرایط و کاهش آسیب های احتمالی انجام می دهد.

روابط عمومی وزارت نیرو ضمن تبریک آغاز سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان از همه مردم خواست با رعایت الزامات امنیتی و توجه به هشدارهای مسئولان مبنی بر بارش باران رحمت الهی. . برای این استان ها و در این ایام بدون هیچ گونه آسیبی به زیرساخت های کشور، منشأ برکت و فراوانی خواهد بود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36968

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.