• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

بهبود 6 درصدی در پرکردن سدها در کشور

  • کد خبر : 37293
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
بهبود 6 درصدی در پرکردن سدها در کشور

اخبار اقتصادی، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور. وی بیان کرد: فعالیت دو سامانه بارشی قوی در آخرین روز سال 1402 و هفته اول فروردین 1403 بر اساس شبکه باران سنجی مستقر در وزارت نیرو موجب افزایش حدود 29 میلی متری بارندگی در کشور شد.

وی افزود: این بارندگی ها که در مجموع کل کشور به جز جنوب شرق را در برگرفت بخشی از کمبود بارش ها را جبران کرد اما بارش های کشور همچنان با کاهش 15 درصدی نسبت به شرایط عادی مواجه است.

سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: همانطور که پیش بینی می شد بارندگی ها در حین بهره برداری از دو سامانه اخیر موجب آبگرفتگی در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان شمالی شد. ، یزد، بوشهر و او همدان شد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: افزایش دبی رودخانه ها در این استان ها با مدیریت صحیح و آمادگی لازم خوشبختانه بدون خسارت باعث افزایش ورودی به مخازن سدها شد. آب‌های ورودی به دلیل بارندگی در برخی از سدها ادامه دارد.

وی افزود: افزایش سهم سدها در طول فعالیت دو سامانه بارشی به گونه‌ای مدیریت شد که ذخیره‌سازی کافی در مخازن تولید شود که به همین دلیل تاکنون حدود سه میلیارد مکعب افزایش داشته است. متر متر در حجم مخازن.

سخنگوی صنعت آب تصریح کرد: در حال حاضر سدهای کشور 54 درصد پر است البته نسبت به سال گذشته همچنان با کاهش 2 درصدی مواجه هستیم.

قاسم زاده گفت: پنج سد تامین کننده آب شرب تهران نیز با 2 درصد بهبود 15 درصد پر هستند که نسبت به سال گذشته همچنان 11 درصد کاهش نشان می دهد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37293

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.