• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

ضرر 13.5 همتی از ایران خودرو در سال 1401

  • کد خبر : 40326
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
ضرر 13.5 همتی از ایران خودرو در سال 1401

به گزارش اخبار اقتصادی، به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، بی نظمی های ایجاد شده در بازار خودرو تحت تاثیر رونق واسطه ها و زیان خودروسازان ناشی از این تحولات، مسئولان را بر آن داشت تا در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند کاهش نوسانات قیمتی حاکم بر بازار خودرو و همچنین کاهش قیمت ها به سمت عرضه خودرو در بورس کالا پیش می رود که در گام اول با موفقیت انجام شد و 50 درصد از کل تولید این خودروی بزرگ شرکت به مقصد رسید در بورس کالا و از این طریق علاوه بر کنترل موفق قیمت ها در بازار آزاد، سود 31.5 همتی را برای خودروسازان و همچنین فعالان این صنعت به همراه داشت.

به تدریج به دلیل کمبود نیروی کار در بازار خودرو، اعتراضات گسترده ای از سوی مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا به وجود آمد که منجر به کاهش عرضه خودرو در بورس، بازگشت دلالان و همچنین افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد.

علیرغم تلاش های صورت گرفته برای افزایش میزان عرضه در بورس کالا، تنها 10 درصد از کل تولید ایران خودرو به بورس کالا رسید که این برخلاف سود حاصل از عرضه های انجام شده در بورس کالا در دوره های گذشته است. ضرر 13.5 همتی برای این غول بزرگ خودروسازی.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40326

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.