• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

سشن های معاملاتی بازار فارکس

  • کد خبر : 34216
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
سشن های معاملاتی بازار فارکس

سشن های فارکس و تمام فعالیت‌های اقتصادی دنیا در چهار بخش توکیو (آسیا)، لندن (اروپا)، ‌نیویورک (آمریکا) و سیدنی (اقیانوسیه) انجام می‌شوند که اغلب معامله‌گران بر روی آن‌ها تمرکز می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، اختلاف ساعت بین نیمه اول سال و شش ماه دوم آن است و ۴ سشن یا ۴ جلسه‌ در طول ۲۴ ساعت داریم.معاملات ساعت ۱۰ شب به وقت گرینویچ از استرالیا (سیدنی) آغاز می‌شود.  بعد از ۲ ساعت سشن ژاپن (توکیو) شروع می‌شود و ژاپنی‌ها معاملاتشان را آغاز می‌کنند.

هر روز صبح استرالیا‌یی‌ها و ژاپنی‌ها معاملات را تحویل سشن لندن می‌دهند تا به زمان‌های پرنوسان‌تر بازار نزدیک شویم. سشن لندن از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر به وقت گرینویچ است. ساعت ۱۳ نیز سشن آمریکا آغاز می‌شود و نیویورکی‌ها معاملات را به دست می‌گیرند.از ساعت ۱ تا ۵ عصر به وقت گرینویچ سشن لندن با سشن نیویورک همپوشانی دارد. این زمان پرنوسان‌ترین زمان بازار در طول شبانه‌روز است و بیشترین معاملات در آن انجام می‌شود. سشن نیویورک نیویورک آخرین سشن در طول شبانه روز است که تا ساعت ۱۰ شب ادامه خواهد داشت و پس از آن بازار دوباره از شرق یعنی استرالیا (سیدنی) سر گرفته می‌شود.اگر میخواین فارکس رو صحیح و اصولی یاد بگیری ما در حسن زاده فایننس آموزش صفر تا سود آموزش فارکس در مشهد کامل بهت یاد میدیم

تمام این زمان‌ها بر اساس ساعت گرینویچ است. دقت کنید که برای محاسبه این زمان‌ها بر اساس زمان تهران باید سه ساعت و نیم به هر کدام اضافه کنید!

یعنی معاملات در ساعت ۱۲ و نیم بامداد به وقت تهران از سیدنی شروع می‌شود و تا ساعت ۹ و نیم صبح ادامه دارد.معاملات توکیو از ۳ و نیم صبح تا ۱۲ و نیم ظهر انجام می‌شود.سشن لندن از ساعت ۱۰ و نیم تا ۷ و نیم شب انجام می‌شود و سشن نیویورک از ساعت ۴ و نیم تا ساعت ۱ و نیم بامداد برقرار است.توجه کنید که در ۶ ماهه‌ی دوم سال که ساعت تغییر می‌کند این ساعات را یک ساعت باید به عقب برگردانید.غیر از تعطیلات آخر هفته، دو روز تعطیل رسمی وجود دارد که بازار فارکس در سراسر جهان بسته است، یعنی روز کریسمس و روز اول سال نو.

سشن معاملاتی لندن

سشن معاملاتی لندن یکی از سشن‌های اصلی و پرتراکنش‌تر در بازار فارکس است. لندن به عنوان یکی از مراکز مالی مهم و بزرگ جهان، نقش مهمی در بازار ارزهای خارجی دارد و سشن معاملاتی لندن یکی از پرفعال‌ترین سشن‌های فارکس است.

مشخصات سشن معاملاتی لندن:

  • زمان آغاز: ۰۸:۰۰ گرینویچ (GMT).
  • زمان پایان: ۱۷:۰۰ گرینویچ (GMT).

این سشن با باز شدن بازار فارکس در لندن آغاز می‌شود و به عنوان یکی از مهم‌ترین سشن‌های روزانه شناخته می‌شود. لندن به عنوان یکی از مراکز مالی مهم جهان، در این سشن تعداد زیادی از معاملات و تراکنش‌های فارکس انجام می‌شود. این سشن تداول بسیار فعالی دارد و بازارهای ارزی اروپایی در آن زمان فعالیت زیادی دارند.

در سشن معاملاتی لندن، حرکت‌های قیمتی و فعالیت بازار معمولاً افزایش می‌یابد، زیرا بازارهای فارکس اروپایی به همراه بازارهای آفریقا و شرق میانه در این زمان فعالیت دارند.

سشن معاملاتی توکیو

سشن معاملاتی توکیو یکی از سشن‌های اصلی در بازار فارکس است که به عنوان یکی از اولین و مهم‌ترین سشن‌ها شناخته می‌شود. توکیو به عنوان یکی از مراکز مالی بزرگ جهانی و پایتخت ژاپن، نقش اساسی در بازار فارکس دارد و سشن معاملاتی توکیو بازارهای فارکس آسیا را آغاز می‌کند.

مشخصات سشن معاملاتی توکیو:

  • زمان آغاز: ۰۰:۰۰ گرینویچ (GMT).
  • زمان پایان: ۰۹:۰۰ گرینویچ (GMT).

در این سشن، بازارهای مالی کلان کشور ژاپن، که یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است، فعالیت دارند. این سشن تداول را آغاز می‌کند و تداول در این سشن بیشتر به نمادهای جفت‌های ارزی مرتبط با ژاپن متمرکز است، از جمله جفت‌های ارزی مانند USD/JPY، EUR/JPY و AUD/JPY.

در سشن معاملاتی توکیو، حرکت‌های قیمتی معمولاً به نسبت بزرگترین بازارهای دیگر در سشن‌های آسیایی هستند، زیرا بازار فارکس در این زمان فعالیت زیادی دارد.

توجه داشته باشید که این تحلیل‌ها و توضیحات تا تاریخ برش دانش من در سپتامبر ۲۰۲۱ کاربرد دارند و ممکن است تغییراتی در زمان‌های سشن‌ها و ویژگی‌های بازار فارکس در زمان‌های بعدی رخ داده باشد. برای دقت بیشتر و به‌روزرسانی‌های جدید، می‌توانید به منابع معتبر و وب‌سایت‌های مالی معتبر مراجعه کنید.

سشن معاملاتی نیویورک

سشن معاملاتی نیویورک یکی از سشن‌های اصلی در بازار فارکس است و اغلب به عنوان یکی از پرتراکنش‌ترین و مهم‌ترین سشن‌های بازار فارکس شناخته می‌شود. نیویورک به عنوان یکی از مراکز مالی بزرگ جهان، در این سشن تعداد زیادی از معاملات و تراکنش‌های فارکس انجام می‌شود.

مشخصات سشن معاملاتی نیویورک:

  • زمان آغاز: ۱۳:۰۰ گرینویچ (GMT).
  • زمان پایان: ۲۲:۰۰ گرینویچ (GMT).

این سشن با باز شدن بازار فارکس در نیویورک آغاز می‌شود. نیویورک به عنوان یکی از مراکز مالی مهم جهان، در این سشن تداول بسیار فعالی دارد و اکثریت بازارهای ارزی اروپایی و آمریکایی در این زمان فعالیت دارند.

در سشن معاملاتی نیویورک، حرکت‌های قیمتی و فعالیت بازار معمولاً افزایش می‌یابد، زیرا کلیدی‌ترین بازارهای ارزی جهان در این زمان فعالیت دارند. اعلام اطلاعات اقتصادی و اخبار مرتبط با اقتصاد آمریکا نیز معمولاً در این سشن انجام می‌شود که تأثیرات مهمی بر روی حرکت‌های قیمتی می‌گذارد.

  1. تداخل سشن آسیا و سشن اروپا: در ساعات صبح زود به وقت اروپا، سشن آسیایی هنوز به پایان نرسیده است و سشن اروپایی شروع به کار می‌کند. این تداخل زمانی به عنوان یکی از پر فعالیت‌ترین بازه‌های معاملاتی شناخته می‌شود.
  2. تداخل سشن اروپا و سشن آمریکا: در ساعات بعد از ظهر به وقت اروپا، سشن اروپایی هنوز فعال است و سشن آمریکایی شروع به کار می‌کند. در این بازه زمانی نیز نوسانات بازار معمولاً افزایش می‌یابد.
  3. تداخل سشن آمریکا و سشن استرالیا و آسیا: در ساعات آخرین ساعات سشن آمریکایی و شروع سشن استرالیا و آسیا، تداخل زمانی دیگری ایجاد می‌شود. این تداخل می‌تواند برای تریدرها به دلیل فعالیت بازارها در مناطق مختلف دنیا موقعیت‌های جذاب ایجاد کند

انجام معاملات در سشتن های پرنوسان علاوه بر اینکه فرصت های سودآوری و ترید بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند برایتان خطرآفرین نیز باشد. نوسانات شدید قیمت در این ساعات که در صورت انتشار اخبار سیاسی-اقتصادی مهم می‌تواند تشدید شود، ممکن است باعث فعال شدن حد ضرر یا کال مارجین شدن حساب شما شود.

پیشنهاد ویژه آکادمی حسن زاده فایننس:

بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس درساعات 4/30 تا 8/30  شب به وقت تهران است که بهترین تایم معامله در بازار فارکس بین باز بودن سشن های لندن و  باز شدن سشن نیویورک تا بسته شدن سشن لندن اتفاق میافتد 

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34216

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.