• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

تفاوت لات و لوریج “lot vs leverage” [آموزش استفاده ازاهرم/لوریج در لایت فارکس]

  • کد خبر : 37274
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
تفاوت لات و لوریج “lot vs leverage” [آموزش استفاده ازاهرم/لوریج در لایت فارکس]

در بازارهای مالی همچون فارکس، ارزهای دیجیتال و … اصطلاحات متعددی وجود دارد که هر یک از آن ها مفهوم مهمی را شامل می شوند. از مهم ترین مفاهیم لوریج (leverage) و لات (Lot) هستند که بیشتر در بازار های فارکس و ارز دیجیتال به کار می روند. به طور کلی، حجم معاملات در فارکس را با شاخصی به نام لات “Lot” اندازه گیری می کنند. هر 1 لات، برابر با صد هزار ارز پایه در فارکس می باشد که در تعیین سود و زیان معاملات نقش اساسی دارد. از طرف دیگر لوریج این امکان را به معامله گران فارکس می ‌دهد تا با حجم بیشتری از سرمایه، معاملات را انجام دهند. این سرمایه اغلب توسط بروکرها تأمین می شود تا با سرمایه بیشتری ترید کنند. حال سوال پیش می آید که اصلی ترین تفاوت لات و لوریج در چیست؟ این اصطلاحات چه نقشی در معاملات فارکس دارند؟ با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

فرق لات و لوریج  [معرفی هر یک از مفاهیم لات و لوریج]

بازار فارکس به گونه ای طراحی شده است که صرف نظر از سرمایه، هر تریدری بتواند در آن معامله کند. در راستای رسیدن به این هدف، تمامی معاملاتی که در فارکس شکل می گیرند، با مقادیر خاصی اندازه گیری شده که به آن لات می گویند. لات/LOT واحد سرمایه یا حجم معاملات در بازار فارکس است. در مقابل، لوریج یا اهرم به معنای استفاده از دارایی بروکرها برای افزایش سرمایه و کسب سود بیشتر از معاملات است. با وام گرفتن از یک بروکر، سرمایه گذاران می توانند موقعیت های بزرگ تری را با یک ارز معامله کنند. در نتیجه، لوریج سود حاصل از معاملات سودآور در نرخ مبادله ارز را افزایش می دهد. با این حال، لوریج می تواند احتمال ضرر در معاملات فارکس را هم افزایش دهد. تفاوت لات و لوریج در برخی از فاکتورهای معاملاتی خود را نشان می دهد که عبارتند از:

  • میزان مارجین معاملات؛

  • سود و زیان معاملات؛

  • تعدد معاملات هم زمان؛

  • تفاوت در حجم و قدرت خرید.

تفاوت لات و لوریج

تفاوت لات و لوریج در میزان مارجین معاملات، سود، زیان، حجم معامله و تعدد معاملات همزمان خلاصه می شود.

تعریف لات (LOT)؛ لات چه مزایا و معایبی دارد؟!

لات [LOT] یک واحد اندازه گیری برای حجم معاملات با مقدار ثابتی از ارز پایه در بازار فارکس است. حجم معاملات همیشه با لات نشان داده می شود و اندازه معامله مستقیماً بر سطح ریسک تأثیر می گذارد. در واقع هر چه حجم لات در فارکس بیشتر باشد، ریسک معامله نیز بیشتر می شود. از جمله مزایا و معایب لات استاندارد در فارکس می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

معایب

سود زیاد در معاملات

نیازمند به مارجین بالاتر

ایده آل برای معاملات بلند مدت

نامناسب برای معاملات کوتاه مدت

امکان مدیریت ریسک بهتر

انعطاف پذیری کمتر

لوریج (leverage) چیست؟ بررسی مزایا و معایب لوریج

لوریج” یک روش استقراض سرمایه برای به دست آوردن سود بیشتر در بازار فارکس است. لوریج در فارکس مشابه “وام” در نظر گرفته می شود تا تریدرها بتوانند از فرصت های بیشتری در بازارهای مالی بهره مند شوند. برخی از سطوح اهرمی که بروکرها با توجه به دانش و تجربه مشتری ارائه می‌ دهند، شامل 1:50، 1:100، 1:200 و 1:500 است.

برای درک بهتر عملکرد لوریج فرض کنید یک معامله گر 10000 یورو [€] سرمایه دارد و با لوریج 1:100 معامله می کند. با توجه به لوریج مذکور، سرمایه اولیه معامله گر 100 برابر افزایش می یابد؛ به این معنی که معامله گر مورد نظر 1000000 یورو [10000×100] برای معامله در اختیار دارد. اگر معامله گر تصمیم بگیرد یورو را با قیمت 1.3055 بخرد و موقعیت خود را در 1.3155 ببندد، تقریباً سرمایه خود را دو برابر کرده است! با این حال همه چیز جذاب و فوق العاده نیست و اهرم (لوریج) معایبی هم دارد که در جدول مزایا و معایب لوریج مشاهده می کنید.

مزایا

معایب

افزایش سود معاملات

احتمال از دست دادن کل سرمایه

اختیارات کامل در انجام معاملات

نوسانات بازار

پرداخت کارمزد

عدم حفظ سرمایه اصلی

فارکس یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد دلاری و محافظت از سرمایه در برابر تورم است اما آیا به نظر شما موفقیت در این بازار آشنایی با تفاوت لات و لوریج کافی است؟! قطعا خیر؛ به همین دلیل توصیه می کنیم تا پیش از هر چیز مقاله های ربات آلپاری، لوریج در فارکس چیست، هر لات بیت کوین چقدر است.

تفاوت فارکس و ارز دیجیتال، مفهوم لات در بازار فارکس، بررسی لوریج در آمارکتس و … را در رسانه های آموزشی و خبری بازار فارکس ازجمله کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz، اینوست و پدیا Investopedia، ویکی اف ایکس WikiFX و دیگر رسانه های تخصصی مطالعه کنید.

نحوه استفاده از لوریج در معاملات به چه صورت است؟

لوریج تعیین کننده میزان سرمایه تریدر برای معامله است. لوریج می تواند تاثیر زیادی در سود و زیان معاملات داشته باشد؛ به عنوان مثال، معامله گران با استفاده از لوریج بالاتر می توانند سود بیشتری کسب کنند، اما در عین حال احتمال ضرر و از دست دادن سرمایه هم وجود دارد. از این رو برای مدیریت ریسک در انجام معاملات بهتر است از لوریج مناسب استفاده کنید؛ لوریج بالا به معنی ریسک بیشتر است و به مراتب احتمال ضرر و زیان در معامله را افزایش می دهد. همچنین، برای کاهش احتمال ضرر در معاملات با لوریج، بهتر است از حد ضرر و مدیریت سرمایه استفاده کنید تا از زیان مالی در معاملات جلوگیری کنید.

حداکثر اهرم لایت فارکس چقدر است؟

لوریج یا اهرم معاملاتی یک ابزار در بروکر های فارکس است که می توانید با استفاده از آن حجم معاملات خود را افزایش دهید. در حقیقت لوریج در لایت فارکس نسبتی بین مارجین و حجم معامله است. میزان اهرم در حساب های لایت فارکس متفاوت است و در جدول زیر می توانید میزان اهرم در لایت فارکس را مشاهده کنید.

حساب سنت

حساب کلاسیک

حساب ECN

حداقل لوریج در لایت فارکس

1:1

1:1

1:1

حداکثر لوریج در لایت فارکس

1:500

1:1000

1:500

نظر کارشناس درباره تفاوت لات و لوریج و نتیجه گیری:

اصطلاحات متفاوتی در فارکس وجود دارند که در کنار یکدیگر معاملات را شکل می دهند. لات و لوریج دو مورد از مهم ترین مفاهیم مرتبط در فارکس هستند که معامله بدون اطلاع از مفهوم آن ها معنا ندارد! لات به حجم واحدهای معاملاتی اشاره دارد و لوریج مقدار سرمایه ای است که بروکر ها در اختیار معامله گران قرار می دهند. در واقع لات به شما کمک می کند تا میزان سرمایه مورد نیاز خود را مشخص کنید و پس از آن برای افزایش سرمایه نسبت به استفاده از لوریج اقدام کنید. از همراهی شما تا پایان مقاله سپاسگزاریم.

منابع: کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz – بیبی پیپز BabyPips – اف ایکس استریت FXStreet

سوالات متداول:

تفاوت لات و لوریج چیست؟

لات کوچک ترین حجم معاملات فارکس است، اما اهرم یا لوریج مقدار سرمایه ای است که از بروکرها برای معامله در بازارهای مالی مختلف قرض گرفته می شود.

حداقل اندازه لات در معاملات فارکس چقدر است؟

حداقل اندازه لات در معاملات فارکس معمولاً 0.01 لات است که به عنوان لات میکرو شناخته می شود.

آیا می توان اندازه لات را در طول معامله تنظیم کرد؟

بله؛ می توان اندازه لات را در طول معامله تنظیم کرد و تغییر داد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37274

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.