• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

برگشت آهن از زیر.

  • کد خبر : 37056
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
برگشت آهن از زیر.

بهبود سرمایه گذاری در چین از ژانویه تا فوریه و امید به آغاز پروژه های زیربنایی در این کشور از اواخر اسفند یا اوایل فروردین، شرکت های فولادی چین را منتظر رشد تقاضا کرد و به دنبال خرید مواد اولیه و ذخیره بیشتر بود. آنها را ; به این ترتیب افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین پایان یافت.

اخبار اقتصادی، در هفته سوم اسفند ماه، آهن و فولاد از پایین ترین سطح 10 ماهه این محصولات در بازار داخلی چین افزایش یافت. بنابراین هر تن سنگ آهن با عیار 63.5 درصد وارد بنادر چین 108 دلار و 50 سنت شد. این در حالی است که در 15 مارس، این محصول مجدداً به انتهای کانال قیمت 102 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت فروش پس از آخرین روزهای اردیبهشت 1392 بود.

بهبود سرمایه گذاری، حامی فلزات

با توجه به آمار مثبت چین و رشد نقدینگی در بازار فولاد در این کشور، قیمت سنگ آهن از حداقل قیمت ثبت شده در اواسط اسفند فاصله گرفت و به حداکثر قیمت هفته گذشته خود بازگشت. به نظر می رسد فعالان اقتصادی چین بار دیگر به ذخایر سنگ آهن علاقه مند شده اند که به افزایش قیمت سنگ آهن پایان داده است.

داده‌های رسمی اقتصاد چین که این هفته منتشر شد، نشان داد که سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت در دوره ژانویه تا فوریه 4.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، که بالاتر از پیش‌بینی‌ها برای افزایش 3.2 درصدی است.

علاوه بر این، داده های موسسه مشاوره Mysteel نشان داد که حجم معاملات سنگ آهن در بنادر بزرگ چین با 66 درصد افزایش نسبت به جلسه قبلی به 1.6 میلیون تن رسیده است.

تحلیلگران گلکسی فیوچرز در گزارشی اعلام کردند که انتظار دارند تقاضای فولاد در بخش زیرساخت از اواخر مارس یا اوایل آوریل به میزان قابل توجهی افزایش یابد. در این گزارش تاکید شد که این رشد تقاضا می تواند کاهش تقاضا برای محصولات فولادی مصرفی در بخش ساخت و ساز مسکن در چین را پوشش دهد و در نتیجه به کاهش قیمت آهن و فولاد در چین پایان دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37056

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.