به گزارش اخبار اقتصادی، سنگ آهن در هفته منتهی به جمعه چهارم بهمن ماه نتوانست کانال قیمتی 130 دلاری را حفظ کند. تقاضا برای محصولات تمام شده فولادی در چین آنطور که انتظار می رفت افزایش پیدا نکرد و بنابراین نرخ مواد اولیه فولادسازی در آخرین روز هفته کاهش یافت. پلاتس قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصدی وارداتی به بنادر شمالی چین در آخرین روز هفته را 126 دلار و 65 سنت برآورد کرد که نسبت به قیمت فروش روز قبل آن 3 دلار و 55 سنت کاهش داشت.

انجمن آهن و فولاد چین از رشد 1.5 درصدی تولید فولاد خام توسط شرکت‌های بزرگ فولاد چین در بازه زمانی 11 تا 20 فوریه نسبت به 10 روز اول فوریه و تولید 20 میلیون و 930 هزار تن فولاد خبر داد. در عین حال، مجموع تولید فولاد خام تولیدکنندگان بزرگ چین در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.24 درصد افزایش داشته است.

این رشد تولید در حالی رخ داد که سطح موجودی فولاد نسبت به مدت مشابه قبل 8.32 درصد افزایش یافت که نشان دهنده کاهش تقاضا برای محصولات فولادی در چین است. عدم رشد تقاضا همگام با رشد تولید باعث کاهش قیمت سنگ آهن در آخرین روز هفته شد.

FOB استرالیا متاتورژیک زغال سنگ

زغال سنگ متالورژیک آسیا، فوب استرالیا نیز در آخرین روز هفته کاهش یافت و پلتس پریمیوم این محصول را با ثبت کاهش روزانه 28 دلاری معادل 347 دلار در هر تن ارزیابی کرد. در حالی که نگرانی از کاهش عرضه زغال سنگ از شرکت Sive Mines استرالیا زمینه را برای افزایش قیمت این محصول در هفته های اخیر فراهم کرده بود، عدم تطابق تقاضا برای این محصول باعث شد تا قیمت زغال سنگ بازنگری شود.

اگرچه نرخ زغال سنگ متالورژی استرالیا در روز جمعه 24 فوریه 28 دلار کاهش یافت که اصلاح نرخ قابل توجهی بود، اما همچنان برخی از فولادسازان هندی معتقدند که قیمت این محصول با توجه به قیمت فروش فولاد بالا است، در عین حال. برخی منابع هندی از همان ابتدا از عرضه محموله های زغال سنگ خبر دادند که تحویل آنها به تعویق افتاد. به این ترتیب با توجه به افزایش عرضه زغال سنگ پیش فروش در بازار و فشار کاهش سود فولادسازان، احتمال کاهش بیشتر قیمت زغال سنگ در آینده ای نه چندان دور مطرح می شود. .

گلوله‌های زغال سنگ متالورژی ممتاز استرالیا تحویل به بنادر چین را برای جمعه ۲۴ فوریه بدون تغییر ۳۴۰ دلار در هر تن ارزیابی کردند. در حالی که کاهش قیمت زغال سنگ متالورژی FOB استرالیا سیگنال کاهشی برای تحویل زغال سنگ چین دارد. افزایش سخت گیری های ایمنی در معادن زغال سنگ چین، کاهش عرضه داخلی این محصول را ممکن می سازد که رشد قیمت این محصول تحویلی به چین را تحریک می کند.

قراضه ترکیه 450 دلار بود

هفته منتهی به جمعه 24 فوریه با واردات قراضه به ترکیه با قیمت 450 دلار به پایان رسید. این محصول در هفته سوم بهمن ماه 25 دلار در هر تن گران شد و به بالاترین نرخ خود در 9 ماه اخیر رسید. امید به رشد تقاضا برای محصولات فولادی ساختمانی در این کشور به منظور شروع ساخت و ساز و بازسازی کشور پس از زلزله عامل رشد قیمت قراضه طی هفته گذشته بود.

با این حال، برخی از فعالان بازار قراضه نسبت به حفظ این روند نرخ رشد در میان مدت و بلندمدت تردید دارند. یک تاجر مستقر در بریتانیا به منابع پلت گفت که بعید است قراضه با نرخ های فعلی تثبیت شود. او معتقد است که چیزی مشابه آنچه در این بازار پس از حمله روسیه به اوکراین رخ داد، دوباره در حال تکرار است. نرخ را افزایش و سپس کاهش دهید. افزایش تقاضای مصرف فولاد ساختمانی در بازار ترکیه در کوتاه مدت و میان مدت اتفاق نخواهد افتاد و در عین حال نباید فراموش کرد که این کشور ظرفیت بالایی برای فولادسازی دارد و این رشد تقاضا نمی تواند ایجاد کند. اختلال در روند عرضه محصولات فولادی بلند در ترکیه.