• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

بانک ها را ملزم به رعایت مفاد مسدود کردن حساب های چک نویسان بدخواهد کرد

  • کد خبر : 31297
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
بانک ها را ملزم به رعایت مفاد مسدود کردن حساب های چک نویسان بدخواهد کرد

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از بانک مرکزی پیرو بخشنامه شماره 62078/02 مورخ 21/03/1402 و تاکید بر مفاد انسداد حساب صادرکنندگان چک بلامحل و بررسی ها و اطلاعات دریافتی حاکی از عدم اجرای کامل مقررات مربوط در برخی بانک ها است. در اجرای قانون تکلیف تنظیم انسداد وجوه از حسابهای صادرکننده چک برگشتی در سراسر شبکه بانکی کشور تا میزان کسری مبلغ چک (با احتساب مفاد مقرر)، پس از بررسی حساب صادرکننده چک مسدود است و صادرکننده چک بدون توجه به میزان بلوک مذکور موظف است کل مبلغ چک را پوشش دهد.

اقدام مذکور مغایر موازین قانونی و نظارتی مربوطه بوده و لازم است بانک ها اقدامات مقتضی را به عمل آورند تا در صورت مسدود شدن بخشی از مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده چک، این امکان را داشته باشد. مابه التفاوت مبلغ چک و مبلغ مسدود شده را در حساب جاری خود (از جمله وجوه قابل برداشت از سایر حساب های شما در شبکه بانکی) واریز کنید تا پرداخت چک را تکمیل کنید و از این طریق زمینه را فراهم کنید. از بین بردن اثر بد چک متعاقباً لازم است از طریق بانک مسئول چک به ذینفع چک اطلاع داده شود.

بانک ها موظفند نسبت به رفع مشکل مذکور در سیستم ها و نرم افزارهای اطلاعاتی آن بانک، مراتب را در اسرع وقت و بر اساس مفاد بخشنامه شماره ۹۶/۵/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۶/۵/۱۳۹۵ به کلیه واحدهای ذیربط اعلام و نظارت دقیق نمایند. اجرای آن

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31297

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.