• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

بازده مثبت سنگ آهن توسط بانک های چینی

  • کد خبر : 32623
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
بازده مثبت سنگ آهن توسط بانک های چینی

کاهش نرخ سپرده و سود بانکی در چین طی روزهای پایانی دسامبر باعث تحریک قیمت مواد اولیه متمرکز بر آهن و فولاد در بازارهای جهانی شد. سنگ آهن به این ترتیب به قیمت بالای 18 ماهه خود بازگشت و بخش های بلند فولاد نیز پس از یک دوره کوتاه نوسانات نزولی به مسیر رشد قیمت بازگشتند.

اخبار اقتصادی، قیمت محموله های سنگ آهن 63.5 درصدی وارداتی به بندر تینجیان چین طی هفته سوم آذرماه به حداکثر 139 دلار در هر تن افزایش یافت. این رقم بالاترین قیمت فروش پس از ژوئن 2022 بود.

احتمال رشد تقاضا باعث گرانی سنگ آهن شد

تقویت احتمالات رشد تقاضای سنگ آهن در میان مدت، موتور محرکه رشد قیمت این محصول در روزهای پایانی سال جاری بود. پنج بانک بزرگ دولتی چین سپرده ها و نرخ های بهره را کاهش دادند. این اقدام به منظور تحریک اقتصاد چین انجام شد. به نظر می رسد مقامات چینی در حال اجرای آخرین اقدامات محرک برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی در سال 2023 هستند.

یکی از بانک هایی که در این کشور نرخ سود را کاهش داد، بانکی است که برای پروژه های عمرانی تسهیلات می دهد. با وجود حمایت های دولت چین، نرخ مسکن در این کشور رو به کاهش است و از این رو مقامات چینی آخرین گام خود را برای بازگشت مثبت قیمت مسکن در این کشور در روزهای پایانی سال 2023 برخواهند داشت.

امید به بهبود فعالیت های ساختمانی در چین در میان مدت باعث افزایش تقاضا برای سنگ آهن و افزایش قیمت این محصول شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32623

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.