• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

ادامه تلاش ها برای ادامه آتش بس در غزه/ علت کمبود شیرخشک در بازار قاچاق است

  • کد خبر : 31137
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
ادامه تلاش ها برای ادامه آتش بس در غزه/ علت کمبود شیرخشک در بازار قاچاق است

امروز جلسه هیأت رئیسه برگزار شد و طبق معمول وزرا پس از پایان جلسه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

امروز چهارشنبه 17 آذرماه جلسه هفتگی هیات رئیسه برگزار شد و در حاشیه آن مسئولان وزارتخانه های مختلف در خصوص موضوعات مختلف به خبرنگاران توضیحاتی ارائه کردند.

تلاش ها برای حفظ آتش بس در غزه ادامه دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: دولت آمریکا در صدور روادید برای من و دیگر هیات ایرانی با تاخیر مواجه شد و این امر باعث شد تا در جلسه ای که امروز در ساعت 24 برگزار می شود شرکت نکنیم. ملل متحد.” تمام تلاش ها برای حفظ آتش بس انجام می شود. طبیعتاً حماس باید تصمیم بگیرد که چگونه برای ادامه آتش بس اقدام کند. اکنون ابتکاری روی میز وجود دارد که چگونه می توان به آتش بس دائمی در ازای آزادی و مبادله همه اسرای فلسطینی با اسرای اسرائیلی دست یافت.

خودکفایی در تولید کاغذ.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: هفته گذشته مراسم انتخابات پایتخت کتاب کشور در سمنان و همچنین هفته فرهنگی ترکمنستان را داشتیم که از اصفهان آغاز شد.

اسماعیلی با اعلام برگزاری جشن خودکفایی در تولید کاغذ در مازندران در روز جمعه گفت: امسال به تولید 80 هزار تنی رسیده ایم و 155 میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ تولید داخل چاپ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: هنرمندان را به غزه بفرستید.

اسماعیلی همچنین اعلام کرد: نظر دولت با لایحه 1401 یکسان است و طبق لایحه دولت درآمد مالیاتی به صندوق هنر واریز می شود که اتفاق بسیار مهمی برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است.

دلیل کمبود شیرخشک در بازار، قاچاق است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز اعلام کرد: بهترین تغذیه برای کودکان شیر مادر است و حتی شیرخشک نمی تواند جایگزین خوبی برای شیر مادر باشد. در ماه های اخیر ارز به صورت ارز ترجیحی برای خرید شیرخشک تخصیص داده می شد که مشکل ساز بود، اما اکنون تولید شیرخشک ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما کمبود آن به دلیل سطح قیمت ها است. . با کشورهای همسایه که باعث قاچاق می شود، گمان می رود از طریق سامانه تیتک شیرخشک به هر نوزاد و هر ملیت اختصاص داده شود و در مورد اتباع نیز کسانی که دارای شناسنامه هستند بتوانند شیرخشک دریافت کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر داروور ساخته نمی شد، مشکلی که برای شیرخشک پیش آمد، برای سایر داروها نیز پیش می آمد زیرا سطح قیمت داروها در کشور نسبت به کشورهای همسایه پایین است.

عین اللهی درباره وضعیت آنفولانزا و ویروس کرونا در کشور نیز گفت: یکسری بیماری های فصلی از جمله آنفولانزا داریم که معمولا از حدود شهریور شروع می شود و تا اواخر پاییز و اوایل زمستان ادامه دارد. کرونا در سال های اخیر این کار را می کرد. ابتدا فکر می کردند که ویروس کرونا فصلی است، اما بعد دیدند که در همه فصول رخ می دهد.

افزایش 6 درصدی مصرف گاز

جواد اوجی وزیر نفت نیز اعلام کرد: میزان مصرف گاز در سال جاری نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته و این وزارتخانه 36 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها و 6 میلیون مترمکعب گاز اهدا کرده است. به صنایع

وزیر نفت همچنین از کاهش روزانه 20 میلیون لیتری سوخت مایع در دولت سیزدهم خبر داد. به گفته وزیر نفت 11.5 میلیون مترمکعب گاز سمی جمع آوری و به ارزش افزوده تبدیل شده است که این میزان تا پایان سال به 18 میلیون مترمکعب می رسد.

آژانس انرژی اتمی مسئول هر گونه حادثه است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ماهیت رژیم صهیونیستی آشکار می شود، آژانس انرژی اتمی را مسئول هر حادثه ای دانست. اسلامی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که سازمان های بین المللی مؤثر واقع شوند و صلح و امنیت بین المللی را به معنای لغوی تأمین کنند.

سوال وزیر کشور از منتقدان محرمانه بودن بخشنامه حجاب

وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر محرمانه بودن بخشنامه وزیر کشور درباره حجاب، گفت: چرا منتقدان سعی کردند مطالب طبقه بندی شده را از داخل یک دستگاه بگیرند، منتشر کنند و آن را غیرقانونی جلوه دهند؟

احمد وحیدی در حاشیه جلسه شورای دولت در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر محرمانه بودن بخشنامه وزیر کشور درباره حجاب گفت: خوشحالیم که به قانون مراجعه می کنید اما توصیه می کنم توجه کنید. توجه به همه شئون قانون، رعایت عفاف و حجاب یک قانون است، اما عده ای به بی حجابی دامن می زنند و تشویق می کنند و به امر به معروف و نهی از منکر می پردازند؛ آدم تعجب می کند که تا چه حد قانون را رعایت می کنند؟ قانون

وی افزود: کسانی که انتقاد می کنند باید ابتدا به این سوال پاسخ دهند که چرا سعی کردند مطالب طبقه بندی شده را از داخل یک دستگاه حذف کنند؟ چرا سعی کردند آن را منتشر کنند؟ و چرا سعی می کنند این کار را درست جلوه دهند؟ این سه چیز غیرقانونی است. در حالی که آن افراد نیز به قانون مراجعه می کنند.

ایراداتی در آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس اصلاح شد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: هیأت تطبیق تمامی ایراداتی را که به آیین نامه اجرایی قانون انتخابات شورای اسلامی وارد شد، بررسی و اصلاح شد و این آیین نامه هم اکنون در حال اجراست. جهرمی همچنین اعلام کرد که علاوه بر افتتاح مترو پرند که فردا انجام می شود، در ادامه طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل طرح های قبلی مسکن، 4 هزار و 381 واحد مسکونی را تحویل خواهیم داد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31137

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.