• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

اختصاص بیش از 31 میلیارد دلار ارز به وزارت امنیت

  • کد خبر : 33151
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
اختصاص بیش از 31 میلیارد دلار ارز به وزارت امنیت

اکوایران: رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت و 5 میلیارد و 406 میلیون دلار به بخش خودرو و قطعات یدکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه ساکت است و باید هزینه های خود را در اولویت قرار دهد.

اخبار اقتصادی: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی امروز (21 دی ماه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی سوال رشیدی کوچی درباره تاخیر واردات خودرو از وزیر، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، این موضوع در حال بررسی است. وزارت صنعت: از ابتدای سال تا 14 دی ماه 31 میلیارد دلار و 402 میلیون دلار ارز به این وزارتخانه تحویل داده شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است. تاکنون پنج هزار و 406 میلیون دلار به بخش خودرو و قطعات یدکی آن اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی در راستای توضیحات وزیر صمت درباره واردات خودرو، افزود: اکنون مذاکراتی در خصوص واردات خودروهای برقی، خودروهای معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد انجام شده و موارد لازم محقق شده است. توافق. رسیده است. همچنین باید بر اساس منابع ارز تخصیص دهیم.

فرزین تاکید کرد: در ابتدای سال قرار بود 29.5 میلیارد دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شود اما گفته می شد کشور با مشکلاتی مواجه می شود به همین دلیل تا کنون که سال 96 نشده است. هنوز تمام شد 31 میلیارد و 402 میلیون دلار به وزارت داده شد، ما برای سکوت پرداختیم. ارز مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت را اختصاص داده ایم و این وزارت امنیت است که باید برنامه ریزی کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33151

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.