• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

آیا قیمت دلار یخ می زند؟

  • کد خبر : 39177
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
آیا قیمت دلار یخ می زند؟

با این افت قیمت دلار از یک ماه گذشته تاکنون، برخی تحلیلگران معتقدند که چرخه نزولی دلار به پایان رسیده و بازار روند صعودی ندارد، بنابراین احتمال انجماد قیمت دلار در محدوده فعلی وجود دارد. این انجماد قیمت دلار در صورتی می تواند رخ دهد که تزریق بازارسازان پایان یابد.

دقیقا یک ماه پیش قیمت دلار به بالاترین حد خود رسید. قیمت دلار که از ابتدای سال افزایش یافته بود، در روزهای 24 و 25 آوریل به بالاترین حد خود رسید و از آن تاریخ تاکنون بیش از 14 درصد از ارزش خود را از دست داده است. روز دوشنبه 4 اردیبهشت، قیمت دلار و سکه افت کانالی را تجربه کرد و قیمت دلار هرات وارد 58 هزار تومان شد و قیمت ارز تا 40 میلیون کاهش یافت.

با این افت قیمت دلار از یک ماه گذشته تاکنون، برخی تحلیلگران معتقدند که چرخه نزولی دلار به پایان رسیده و بازار روند صعودی ندارد، بنابراین احتمال انجماد قیمت دلار در محدوده فعلی وجود دارد. از دیدگاه آنها، سطوح پایین تر، جذابیت خرید را برای بازار ارز ایجاد می کند. محدوده انجماد دلار می تواند هزار تومان بالاتر یا کمتر از نرخ فعلی دلار باشد.

این انجماد قیمت دلار در صورتی می تواند رخ دهد که تزریق بازارسازان پایان یابد. به گفته فعالان بازار در این روزها تزریق صورت گرفته و به همین دلیل حباب دلار در برخی روزها پوچ و حتی منفی می شود.

قیمت دلار هرات از روز دوشنبه 59 هزار و 200 تومان آغاز شد و با سقوط درهم این کانال را از دست داد. قیمت دلار هرات روز دوشنبه با 300 تومان کاهش نسبت به نرخ اولیه 58 هزار و 900 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات از 16 هزار و 280 تومان آغاز و با 130 تومان کاهش به 16 هزار و 150 تومان خاتمه یافت. قیمت برآوردی به دلار از 59270 درهم محاسبه شده است که این رقم کمتر از قیمت دلار در تهران است.

قیمت تتر در روز دوشنبه نزدیک به 60 هزار تومان کاهش یافت و به سطح حمایت 59 هزار و 300 تومان رسید.

به گفته تحلیلگران فنی، اولین حمایت از قیمت دلار در هرات 58 هزار و 900 تومان است که در صورت از دست دادن آن ممکن است قیمت دلار به سمت انتهای کانال حرکت کند. مقاومت اولیه دلار هرات 59200 توکن است و اگر بالای آن تثبیت شود، روند نزولی بازار کمرنگ خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39177

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.