• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
1

نقطه تصمیم دلار کجاست/ احتمال الگوی سر و شانه تتر در بازار ترس ایجاد کرده است؟

  • کد خبر : 40865
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
نقطه تصمیم دلار کجاست/ احتمال الگوی سر و شانه تتر در بازار ترس ایجاد کرده است؟

قیمت دلار و ارز وارد کانال جدیدی شد/ حباب صندوق طلا در روز دوشنبه پس از تنش بین ایران و اسرائیل بی سابقه بود/ احتمال شکل گیری الگوی سر و شانه تتر باعث ایجاد ترس در بازار شد/ نقطه تصمیم گیری برای دلار کجاست؟

بازار فارکس و سکه با صحبت های مثبت شروع به کار کرد و به رشد خود ادامه داد. قیمت دلار با افزایش روز دوشنبه وارد کانال 60 هزار تومان و قیمت ارزها با افزایش در کانال 41 میلیون تومان وارد شد. روز دوشنبه بازار شاهد سه پدیده بود: اولی صحبت‌های مثبت در همه بازارها و پدیده دوم بالا بودن حباب طلا و ارز. حرکت متناقض پول به صندوق های با درآمد ثابت سومین پدیده بود.

معامله گران با مشاهده اولین بازگشایی نرخ ارز در بازار ارز تهران شگفت زده شدند. به گفته آنها، با این افزایش قیمت، بازار ارز و ارز به محدوده عدم قطعیت رسیده است. از دید فعالان بازار تهران در این مکان ها خرید و فروش صورت نمی گیرد.

قیمت دلار هرات از 59 هزار و 950 تومان آغاز شد و از ابتدا روند صعودی را نشان داد. قیمت دلار در هرات 60 هزار و 500 تومان به پایان رسید.

قیمت درهم امارات با اختلاف مثبت 90 تومانی به 16400 تومان رسید و به 16570 تومان رسید. قیمت درهم در نیمه دوم سال 16 هزار و 560 تومان به پایان رسید. به طور کلی قیمت درهم در ابتدا افزایش یافت و سپس کاهش یافت و تا پایان مجدداً افزایش یافت.

روند حباب درهم در برابر دلار تهران نیز مورد توجه معامله گران است. این حباب از اواسط فوریه 1402 تا 23 ژوئن 1403 منفی بود و پس از این تاریخ روند حباب مثبت شد، یعنی طی 10 روز گذشته قیمت دلار درهم از قیمت دلار در سال گذشته بیشتر شده است. تهران.

قیمت ارز با شکاف مثبت 700 هزار تومانی در کانال 41 میلیونی باز شد و با افزایش 41 میلیون و 700 هزار تومانی بسته شد.

روز دوشنبه تمامی ارزها و قیمت طلای مذاب افزایش یافت. بیشترین رشد حباب در سه ماهه سکه رخ داد که با افزایش 3 درصدی به 84 درصد رسید. یعنی از قیمت 15 میلیون و 300 هزار تومان، نزدیک به هفت میلیون حباب است.

قیمت طلای ذوب شده نیز افزایش یافت و به 15 میلیون رسید.

صندوق های طلا نیز رشد بالایی داشتند و همه در سبز بودند. در سمت صندوق های طلا، هر روز شاهد رکورد جدیدی از ورود پول هستیم و روز دوشنبه این میزان به 397 میلیارد تومب رسید. همچنین ارزش معاملات و حجم معاملات در صندوق های طلا ارقام بالایی را ثبت کرد.

حباب صندوق طلا نیز به طرز عجیبی رشد کرد و معامله گران گفتند طوفانی در این بازار به راه افتاده است. حباب صندوق طلا در دوشنبه پس از 25 آوریل بی سابقه بود. در آن زمان شاهد تنش بین اسرائیل و ایران بودیم.

روز دوشنبه شاهد خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت بودیم. سابقه ورود پول به صندوق های اوراق قرضه طی سال جاری و سال گذشته نشان می دهد که در روزهای قبل از تعطیلات شاهد ورود پول به این بازار و خروج پول پس از تعطیلات بودیم. اما روز دوشنبه این پدیده برعکس شد و شاهد برداشت پول قبل از تعطیلات عید غدیر بودیم.

نظر تحلیلگران با بازاریابان یکسان است و معتقدند این وضعیت نشان می دهد که بازار کاملا بلاتکلیف است. گروهی از آنها بر این باورند که بازار قبل از انتخابات به اوج رسیده است تا بخشی از ریسک پس از انتخابات را پوشش دهد.

البته برخی گروه ها می گویند حرکت روز دوشنبه بازار ارز و ارز عکس نظرسنجی های شکل گرفته در جریان انتخابات است. با توجه به مواضع آقای مزیکیان در خصوص تحریم، آنها فکر می کردند که در صورت افزایش شانس پیروزی این نامزد در نظرسنجی، بازار نیز خوشبین خواهد بود. اگرچه بررسی ها نشان می دهد، بازار صعودی بود. برخی از بدبینان نیز می گویند که به هر دلیلی می توان حجم تزریق را کاهش داد.

به گفته تجار فنی، سطح حمایت مهم از دلار هرات 60 هزار و 300 تومان است و تا زمانی که این حد از بین نرود، نباید در بازار فروشنده بود. به گفته آنها این سطح از نوع تصمیم گیری دلار است. تحلیلگران بر این باورند که اگر قیمت تتر که روز دوشنبه تا 61 هزار و 300 تومان افزایش یافت و از این نقطه کاهش یافته، به حدود 60 هزار و 400 تومان بازگردد، ممکن است الگوی سر و شانه شکل بگیرد و افت آن بیشتر شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40865

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.