• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

یک سوم ظرفیت تولید مدار

  • کد خبر : 36582
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
یک سوم ظرفیت تولید مدار

اکو ایران: فعالان بخش خصوصی معتقدند تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی و رفع فقر در گرو افزایش ظرفیت تولید و صادرات در کنار تولید رقابتی است. مسیری که در صورت تحقق آن می توانیم در کنار بهبود روند تولید شاهد افزایش صادرات نیز باشیم.

اخبار اقتصادی؛ در آخرین نشست نمایندگان خانه ایران در سال 1402، محمدرضا بهرامان، نایب رئیس خانه ایران با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در میان مدت ظرفیت تولیدی حدود یک میلیارد دلار دارد، گفت: اما در حال حاضر حداکثر از یک سوم این ظرفیت استفاده می شود. بهرامان غلبه رویکرد قانونگذاری به جای رویکرد نظارتی در مجلس را آسیب جدی دانست و افزود: متأسفانه این تمرکز بر نظام حقوقی ما را با انباشت مواد قانونی مواجه کرده است که به ویژه به دلیل نبود مجموعه فرآیندی. و بازنگری، نه تنها در حل مشکلات جاری مفید هستند، بلکه این کار را انجام نداده اند، بلکه منجر به افزایش بار قوانین و مقررات و تورم قوانین شده اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است؛ سیاست های توزیع مجدد در دو دهه اخیر در کشور آزمایش شده است. قلب تولید و صادرات در همه کشورها، شرکت‌های تولیدی فعال در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

نایب رئیس اتاق ایران از برگزاری جلسه مشترک هیئت رئیسه اتاق ایران با حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری برای بررسی مشکلات تولید و تجارت خبر داد و گفت: پس از پایان جلسه با صحبت هایی که در این جلسه انجام شد به این توافق رسیدیم که نمایندگان دو طرف معرفی شوند و اقدامات کارشناسی لازم را در خصوص مسائل اقتصادی روز انجام دهند تا بتوانیم در راستای توسعه و رفع مشکلات گام برداریم. چالش هایی که با آن روبرو هستیم اقتصاد.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه در این جلسه مطرح کردیم، مقرر شد پس از شناسایی چالش تولید و تجارت کشور، تا زمان چاره اندیشی، دادگاه دستور موقت برای کاهش بار مشکلات بدهد.

بهرامن همچنین از نشست اتاق بازرگانی ایران با مهدی غضنفری، مدیرعامل صندوق توسعه ملی، از تشکیل تیمی با حضور نمایندگان دو طرف با هدف پیشبرد اهداف مشترک خبر داد.

راهکارهایی برای شکست های اقتصادی

صمد حسن زاده، رئیس مجلس ایران در این دیدار با تاکید بر اینکه اعضای دهمین دوره هیات رئیسه نسبت به اعتمادی که در جریان انتخابات به آنها شده است واقف هستند و در تلاش برای رفع چالش ها هستند، گفت: هدف مجلس شورای اسلامی است. هیئت رئیسه خانه ایران باید در فضایی شفاف و برنامه ریزی شده عمل کند و برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور مبارزه کند.

وی یادآور شد: وضعیت اقتصادی و معیشت مردم یکسان نیست و دولت باید برای رفع نواقص و همکاری بیشتر با بخش خصوصی و بهره مندی از تجربیات فعالان اقتصادی تلاش کند. اما معتقدیم این آمادگی در دولت هم وجود دارد و جا برای همکاری سازنده بین بخش تصمیم‌گیر کشور و خانه ایران وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36582

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.